اقتصاد

بسته بانک مرکزی پویا و شفاف نیست

با نگاه به بسته ای که بانک مرکزی ارائه کرده است، متوجه می شویم این بسته پویا و شفاف نیست. یعنی به مردم نمی تواند بگوید چه می خواهیم و یا وضع ما چگونه است و در کجا قرار داریم. وقتی نتوانیم این مسائل را به طور کامل و روشن توضیح دهیم می گوییم این اقتصاد، شفافیت ندارد.
عسگراولادی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در میزگرد تحلیلی بررسی شفافیت در اقتصاد ایرانبا بیان این که شفافیت چیزی جز صداقت با مردم نیست، گفت: سعی نکنیم با گفتاردرمانی مردم را گمراه کنیم. در این راستا مردم توقع دارند که اگر مسئولی با آنها سخن می گوید با صداقت نسبت به اوضاع مملکت با آنها حرف بزند.

وی افزود: مثلا با نگاه به بسته ای که بانک مرکزی ارائه کرده است، متوجه می شویم این بسته پویا و شفاف نیست. یعنی به مردم نمی تواند بگوید چه می خواهیم و یا وضع ما چگونه است و در کجا قرار داریم. وقتی نتوانیم این مسائل را به طور کامل و روشن توضیح دهیم می گوییم این اقتصاد، شفافیت ندارد.

عسگراولادی تاکید کرد: دولت تدبیر کرد اما به امیدها جواب نداد. مردم منتظر تحقق امیدهای خود هستند. در یک کلمه می گویم، دولت وقتی که آمد گفت خدمتگزار مردم هستم ولی من می گویم خدمتگزار باش، ولی قیم مردم نباش! باید با آنانی که خدمتگزارش هستی، مشورت کنی.

وی تصریح کرد: رییس بانک مرکزی یک شب آمد و بسته ای را ارائه کرد او با چه کسی مشورت کرد؟ این بسته غلط است و جواب نمی دهد از حالا به شما می گویم سه ماه دیگر فاتحه این بسته خوانده است. مگر اینکه با مردم و دانشگاهی ها مشورت کنید. دولت! قیومیت را کنار بگذار و خدمتگزار جامعه باش.

https://shoma-weekly.ir/aEomUO