شهرستانها

بزرگ‌ترین زندان غرب آسیا

متحصنین با شرافت بحرینی که با احساس مسئولیت شرعی به دور از خشونت در اطراف خانه مسکونی پیشوای محبوب خود شبانه روز اجتماع کرده‌اند یکصدا اعلام می‌کنند که ما انسانیم و خواست جملگی ما حفظ حقوق و آزادی پیشوای دینی‌مان می‌باشد که رژیم مزدور و سفاک بحرین این حقوق انسانی را به رسمیت نمی‌شناسد و دنیای به ظاهر متمدن امروز کمترین توجهی به مسئله نمی‌کند. سازمان ملل متحد که برای نجات آدمکشان سفاک داعش در حلب دولت سوریه را تحت فشار قرار می‌دهد امروز به خواست اکثریت مردم شریف بحرین که خواستار حداقل حقوق انسانی خود هستند بی‌اعتناست و این است سرنوشت حقوق بشر غربی.
سید موسی بلادیان- بحرین کشوری است که در سال 1349 شمسی یعنی چهل و شش سال پیش در پی نفوذ انگلیس با همهپرسی سازمان ملل متحد و موافقت حاکمیت وقت ایران به استقلال رسید و در سال 1350 به عضویت آن سازمان پذیرفته شد. در همان سال حکومت بحرین مشروطه سلطنتی اعلام گردید و شیخ عیسی آل خلیفه امیر بحرین شد. مجلس بحرین که به صورت انتخابات تشکیل شده بود توسط شیخ بحرین منحل و شورای مشورتی جایگزین آن گردید. قوه مجریه از امیر بحرین و هیئت دولت که منسوب امیرند تشکیل میشود و سلطنت در خانواده

آل خلیفه موروثی است.

کشور بحرین از تعدادی جزیره بزرگ و کوچک در جنوب خلیج فارس و در مغرب عربستان و مشرق قطر قرار گرفته طول آن 47 و عرض آن 10 تا 12 کیلومتر است و مساحت کلی آن 235 کیلومتر مربع میباشد. منبع اصلی درآمد این سرزمین نفت است. مروارید آن معروف و اکنون هم بزرگترین پایگاه دریایی آمریکا در خلیج فارس در بحرین است. اکثریت جمعیت این کشور مسلمان شیعی است و سطح معلومات در بحرین در مقایسه با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از همه شیخنشینها بیشتر است. اکنون چند سالی است که مردم بحرین در جهت دفاع از حقوق خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند و پیوسته مورد تعرض و خشونتهای فراوان حکام بحرین قرار میگیرند. تعداد زندانیان این سرزمین که از حقوق خود دفاع میکنند و فریادشان این است که در دنیای به اصطلاح آزاد امروز هر یک نفر باید یک رأی داشته باشد. از شش هزار نفر متجاوز است و بیش از دویست زن مسلمان و تحصیلکرده هم در این سرزمین زندانی هستند. در واقع اکنون بحرین بزرگترین زندان غرب آسیاست. بسیاری از زندانیان رژیم سفاک بحرین تحصیلکردههای دانشگاهی و علمای دینی هستند. در زندانهای بحرین شکنجه مرسوم است و زندانیان سیاسی از سوی عناصر مزدور که بعضا خارجی هستند به بدترین وضعی شکنجه میشوند. آیتالله شیخ عیسی قاسم رهبر محبوب دینی مردم بحرین با اتهامات واهی پولشویی به زندان و ترک تابعیت از بحرین تهدید شده است و اکنون حدود یک ماه است که مردم اصیل و نجیب و مسلمان بحرین دورخانه این عالم و پیشوای محبوب خود تحصن کرده و در این هوای بسیار گرم و شرجی شبانهروز سختیها را تحمل میکنند تا از عزت و شرافت خود دفاع کنند و این در حالی است که آیتالله شیخ عیسی قاسم مردم را به آرامش و پرهیز از خشونت دعوت میکند. گفته میشود که در پنج سال گذشته بیش از یکصد هزار نفر از مردم مسلمان و انقلابی بحرین دورانی را در زندان و شکنجه گذراندهاند.

مردم شیعه و انقلابی بحرین وجوهات دینی مثل خمس و زکات خود را به دفتر آیتالله شیخ عیسی قاسم تقدیم مینمایند تا بین مستضعفین توزیع شود و همین عمل خیر موجب شده است که این عالم بزرگوار به پولشویی متهم گردد.

متحصنین با شرافت بحرینی که با احساس مسئولیت شرعی به دور از خشونت در اطراف خانه مسکونی پیشوای محبوب خود شبانه روز اجتماع کردهاند یکصدا اعلام میکنند که ما انسانیم و خواست جملگی ما حفظ حقوق و آزادی پیشوای دینیمان میباشد که رژیم مزدور و سفاک بحرین این حقوق انسانی را به رسمیت نمیشناسد و دنیای به ظاهر متمدن امروز کمترین توجهی به مسئله نمیکند. سازمان ملل متحد که برای نجات آدمکشان سفاک داعش در حلب دولت سوریه را تحت فشار قرار میدهد امروز به خواست اکثریت مردم شریف بحرین که خواستار حداقل حقوق انسانی خود هستند بیاعتناست و این است سرنوشت حقوق بشر غربی.

*دبیر خوزستان

https://shoma-weekly.ir/CbbPae