شهرستانها

برگزاری پنجاه و هفتمین یادواره «شهدای حزب موتلفه اسلامی» در زاهدان

پنجاه و هفتمین یادواره «شهدای حزب موتلفه اسلامی» در زاهدان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان غلام محمد طاهری در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شهدای حزب موتلفه اسلامی و با حضور پرشور مردم و مدیران دستگاه های اجرایی در محل کانون شهید مسلم کیخا برگزار شد ضمن خیر مقدم به حاضرین از حضور گسترده میهمانان قدردانی کرد.

طاهری با پاسداشت مقام شهدای انقلاب اسلامی و شهیدان امانی، بخارایی، صفارهرندی و نیک نژاد اظهار کرد شهدای حزب موتلفه در سکوت مرگبار و خفقان دوران ستمشاهی به حرکت‌های مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی، جان تازه ای بخشیدند.

وی اخلاص، ولایت مداری و شجاعت را از ویژگی های برجسته و ممتاز شهدای حزب موتلفه اسلامی برشمرد و افزود: این شهدا از اولیای خدا بودند که ترس در قاموس آنها راه نداشت و در بیدادگاه طاغوت نه متزلزل شدند و نه اظهار ندامت و پشیمانی کردند.

طاهری همچنین با اشاره به سابقه و تاریخچه حزب موتلفه اسلامی گفت: موتلفه اسلامی از قدیمی‌ترین تشکل‌های سیاسی کشور و اولین تشکلی بود که در لبیک به ندای حضرت امام خمینی (ره) و به دستور ایشان تشکیل گردید و توانست نقش بسیار مهمی در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا نماید.

دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد حزب موتلفه اسلامی بیش از شش دهه در شرایط مختلف پایدار مانده و در فراز و فرودها نه دچار یاس و ناامیدی و نه دچار غرور و خود برتربینی شده است.

وی تصریح کرد افتخار حزب موتلفه اسلامی به این است که متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و یک حزب دولتی نیست که با یک دولت آمده باشد و با یک دولت برود.

طاهری پیوند با ولایت و مرجعیت را عامل پایداری حزب موتلفه و به عنوان یکی از اصول مهم اساسنامه این حزب دانست که به دستخط مبارک شهید بهشتی(ره) مرقوم شده است.

وی افزود حزب موتلفه اسلامی در طی دوران طولانی فعالیت خود همواره در خط راستین امامین انقلاب حرکت نموده و برای رسیدن به جامعه نمونه اسلامی تلاش میکند و با همین نگاه، هر دولتی که حکم تنفیذ را از ولی فقیه دریافت نماید این حزب با حمایت همه جانبه، رصد هوشمندانه و نقد همراه با دلسوزی و انصاف به عنوان بازوی نظام جمهوری اسلامی و خدمتگزار ملت انجام تکلیف مینماید.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ادامه داد تا زمانی که دولت ها هم راستا با منافع و مصلحت ملی حرکت کنند این حزب حامی و همراه آنان خواهد بود و اگر دولتی از خط قرمز نظام جمهوری اسلامی و منافع کشور و مردم عبور کند موتلفه قاطعانه از ارزش های نظام دفاع خواهد کرد.

وی با تاکید بر تداوم مسیر، هدف و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد نباید اجازه دهیم خون شهدا پایمال شود.

طاهری نقد موتلفه اسلامی را همراه با رعایت انصاف و تقوای الهی دانست و افزود: نقد اگر منصفانه و خیرخواهانه باشد قطعا به رشد و ارتقاء امور در کشور منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: مؤتلفه در گام دوم انقلاب با شهدای خود‌، با ملت ایران، با مقام معظم رهبری و با صاحب انقلاب حضرت ولی عصر(عج) عهد می‌بندد که در این گام نیز رهرو مسیر امامت و ولایت و همراه و حامی مرجعیت و روحانیت باشد و راه شهدای خود را به بهترین نحو ادامه دهد.

در ادامه این مراسم مهندس نستوه، قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه معاونت های مختلف این حزب پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان سخنران بخش دیگری از یادواره شهدای حزب موتلفه اسلامی در زاهدان بود.

حجت الاسلام و المسلمین باقربیک با اشاره به جمله تعبیر رهبر معظم انقلاب در وصف شهدای حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: در دوران خفقان رژیم ستمشاهی، شهدای حزب موتلفه اسلامی با اعدام انقلابی حسنعلی منصور امیدی در دل مردم ایجاد نمودند.

وی با اشاره به اخلاص و صفای باطن بنیانگذاران حزب موتلفه اسلامی که هیچ انگیزه‌ای جز کار کردن برای رضای خدا نداشتند، تصریح کرد: برخی چون پیروزی انقلاب اسلامی را دیدند، حزب درست کردند و وارد کار سیاسی شدند؛ ولی بزرگان موتلفه اسلامی قبل از پیروزی انقلاب که قدرت را ندیده بودند، حزب تشکیل دادند و در تاریکی آن دوران، نور حق را یافتند و صراط مستقیم را دنبال کردند.

حجت الاسلام و المسلمین باقربیک برگزاری یادواره برای شهدای حزب موتلفه اسلامی را اقدامی خداپسندانه دانست و افزود: ذکر و یاد کردن از سابقون و بزرگان انقلاب و زنده نگاه داشتن نام و روش آن ها یک تکلیف همگانی است.

وی با بیان اینکه شهدای حزب موتلفه اسلامی از جوان ترین و در عین حال از موثرترین افراد زمان خودشان بودند تاکید کرد: امروز بار مهمی بر دوش جوانان کشورمان است و باید به آنها فرصت داده شود تا در میادین مختلف به کشور خدمت کنند و همه ما باید به دنبال فراهم سازی بستر ورود جوانان به عرصه های مدیریتی کشور و خلق فرصت برای آن ها باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان شهدای حزب موتلفه را محصول تربیتی مکتب علما دانست و افزود: ارتباط با علما و فضلا، روحانیون و مراجع می تواند شهید بخارایی ها تربیت کند.

شایان ذکر است: حسن ختام این مراسم، ذکر مصائب و روضه خوانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود و ثواب آن به روح مطهر شهدای انقلاب اسلامی و شهیدان چهار گانه حزب موتلفه اسلامی اهداء شد.

https://shoma-weekly.ir/68217F