شهرستانها

برگزاری نشست غیرمتعهدها جایگاه بین المللی ایران را ارتقاء داد

نشست غیرمتعهدها جایگاه منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد مختلف ارتقاء داد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ایلام گفت: نشست غیرمتعهدها جایگاه منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد مختلف ارتقاء داد.
نصرت الله حیدری در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا بیان کرد: برگزاری نشست جنبش عدم تعهد که با مخالفت و کارشکنی آشکار غرب برگزار شد، دستاوردهای مهمی در عرصه های مختلف برای جمهوری اسلامی ایران و اعضای جنبش به همراه داشت.
وی ادامه داد: برگزاری این نشست پایگاه بین المللی کشورمان را بیش از پیش در منطقه نمایان کرد و غرب ناچار به پذیرش این واقعیت شد.
به گفته وی، این نشست بی نتیجه بودن تهدیدها و اقدام های غرب برای ممانعت از برگزاری آن در تهران را نمایان کرد که از حیث سیاسی برای غرب پیامدهای ناگواری را به همراه خواهد داشت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: برگزاری این نشست توانست در شرایط کنونی عزم و اراده اعضای جنبش را به ایفای نقش موثرتر به جهانیان نشان دهد.
حیدری زرنه افزود: عزم اعضای جنبش برای حل بحران های منطقه ای و جهانی، مبارزه با تروریسم، موضوع فلسطین و بحران سوریه نمایان شده و این موضوع برای غربی ها بسیار نگران کننده است.
به گفته وی، نگرانی غربی ها از برگزاری نشست جنبش غیرمتعهدها را می توان در مواضع و اظهارات سران آنان شاهد بود.
وی تاکید کرد: ابتکار دیگری که جمهوری اسلامی ایران در این دوره از فعالیت جنبش در دستور کار قرار داد توسعه فعالیت های جنبش از حوزه سیاسی به مسایل اقتصادی و فرهنگی است که این موضوع می تواند از چالش های پیش روی اعضای جنبش بکاهد.



https://shoma-weekly.ir/cd7v4W