زنان

برگزاری نخستین اجلاس زنان و بیداری اسلامی

اجلاس زنان و بیداری اسلامی با حضور زنان نخبه و فرهیخته از سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد

روزهای پایانی اولین ماه تابستان پایتخت ایران اسلامی  شاهد برگزاری اجلاسی با عنوان نخستین اجلاس زنان و بیداری اسلامی  است این اجلاس که با حضور زنان نخبه و فرهیخته از سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی   در مرکز همایش های برج میلاد برگزار گردیده است از اهمی ت فوق العاده ای برخوردار است در طی روز نخست این اجلاس و در افتتاحیه آن دکتر محمود احمدی نژاد گفت: مقدمه هر اصلاح و تحولی بیداری است، بیداری اسلامی  تنها مختص مسلمانان نیست، نکته بعدی این است که باید نظام ارزشی در درون انسانها تغییر کند و تا زمانی که این اتفاق نیافتد هیچ تحولی روی نخواهد داد در تحولات اجتماعی منطقه و بیداری اسلامی  نقش زنان موثرتر از مردان است و بیداری زنان در یک جامعه، سبب بیداری تمام اعضای آن جامعه خواهد شد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خداوند بسیاری از فضایل را برای زنان قرار داده است، گفت: هرچه هست از قلب زنان است.اگر مادر شیر پاک خود را با زمزمه ایمان و پاکی در کام فرزند خود بریزد به طور حتم ما شاهد ساخت بمب اتمی  نخواهیم بود که با انفجار آن 250هزار انسان نابود شوند. هر تحول سازنده‌ای نیازمند اراده زنان است و اگر یک زن اراده کند همسر و فرزند او نیز به دنبال او خواهند بود.قلب زن جایگاه اصلی عشق و محبت است و زنها در بسیاری از ارکان جامعه نقش اصلی را ایفاء می ‌کنند به گونه‌ای که نظام سلطه در غرب موجودیت زنان را له کرد و بالاترین ظلم امروز ظلم بر زنان است.
علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی   به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: جهان عرب از سال 2011 تا کنون شاهد موج جدیدی از بیداری اسلامی  و خیزش ملتهای مسلمان بوده و جهان اسلام و به خصوص مرکز ثقل آن یعنی خاورمی انه با موج اخیر بیداری اسلامی  در حال گذر از مرحله مهمی  از حیات سیاسی و اجتماعی خود است که به عنوان نقطه عطف در تاریخ منطقه به شمار می  رود . وی همچنین در ادامه افزود: در می ان اقشار و گروه های مختلف مردم زنان نیز به عنوان یکی از گروههای اصلی نقشی چشمگیر و موثر در موج اخیر بیداری اسلامی  در جهان عرب داشته اند در حالی که در جوامع اسلامی  شاهد دیدگاههایی مبتنی بر افراط و تفریط در خصوص زنان مسلمان هستیم که زنان را در عرصه ها و فعالیت های اجتماعی و سیاسی منع کرده است و یا حضور زن مسلمان در این عرصه ها به کنار گذاشتن اصول و معیار های اسلامی  و پذیرش فرهنگ وارداتی غرب منوط کرده اند .حضور موثر زنان در جنبش اسلامی  ثابت کرد که زن مسلمان ضمن حفظ اصول و اعتقادات دینی و پایبندی به ویژگی های بومی  خود می  توانند در عرصه های سیاسی و اجتماعی نقش تعیین کننده ای داشته باشند .
نماینده تونس در مراسم افتتاحیه اجلاس زنان و بیداری اسلامی  گفت: جمهوری اسلامی  مانع پیشرفت زنان ایرانی نبوده و زن ایرانی در همه جنبه ها فعال است.
به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی عثمان از اعضای شورای مشورتی مجمع جهانی بیداری اسلامی  در اجلاس زنان و بیداری اسلامی  به عنوان اولین سخنران این نشست هیات رئیسه نخستین اجلاس بین المللی زنان و بیداری اسلامی  را معرفی و سپس برنامه های اجلاس را بیان کرد.
همچنین نماینده مردم تونس نیز به عنوان دومین سخنران اجلاس زنان وبیداری اسلامی  درباره زنان کشورش گفت: به برکت خون شهدا 42 درصد زنان تونسی محجبه هستند.
وی با اشاره به اینکه پیش از این به دلیل تبلیغات سوء علیه کشور ایران نسبت به آن ذهنیت بدی داشته ام بر همت والای زنان ایرانی تأکید کرد وگفت:جمهوری اسلامی  مانع پیشرفت زنان ایرانی نبوده و زن ایرانی در همه جنبه ها فعال است.
نماینده مردم تونس در پایان سخنرانی خود سرود آزادیخواهی مردم تونس را با همراهی حضار تونسی قرائت کرد.همچنین زنان سودانی نیز در پی سخنرانی مصطفی عثمان از کشور سودان سرود ملی کشور خود را خواندند.افتتاحیه اجلاس زنان و بیداری اسلامی  در حالی به پایان رسید که  در نوبت بعد از ظهر 6 کمی سیون تخصصی اجلاس به تبیین مقالات ارسال شده پرداختند کمی سیون های تخصصی نوبت بعد از ظهر با موضوعاتی همچون مشارکت زنان در موج بیداری اسلامی  و دیپلماسی عمومی  آمریکا و نقش راهبردی زنان در جهان اسلام و... با حضور زهره الهیان، انسیه خزعلی ، نفیسی، حاج حسینی، روح افزا و حکمت نیا برگزار می  شود.

https://shoma-weekly.ir/i5LE7y