شهرستانها

برگزاری مراسم بزرگداشت عسکراولادی و پرورش در رشت

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مراسم تجلیل از حبیب‌الله عسکراولادی و سید ‌اکبر پرورش دو یاور صدیق امام (ره) و مقام معظم رهبری در مهدیه شهر رشت گفت: مرحوم عسکراولادی ۱۳ سال از عمر خود را مردانه در زندان رژیم طاغوت سپری کرد.

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مراسم تجلیل از حبیبالله عسکراولادی و سید اکبر پرورش دو یاور صدیق امام (ره) و مقام معظم رهبری در مهدیه شهر رشت گفت: مرحوم عسکراولادی ۱۳ سال از عمر خود را مردانه در زندان رژیم طاغوت سپری کرد.

وی با اشاره به اینکه عسکراولادی اعتقاد داشت حزب موتلفه اسلامی نباید به شخص متکی باشد، تصریح کرد: عسکراولادی براین باور بود که تکیه بر افراد باید در حزب موتلفه اسلامی از بین برود و اتکا به سیستم مستقر شود.

حبیبی حفظ حزب موتلفه اسلامی را اعتقاد راسخ عسکراولادی عنوان کرد و گفت: اکنون شرایط حزب موتلفه اسلامی در سراسر کشور متکی به شخص نیست و با اتکا به سیستم فعالیت میکند. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به خصومت و کینه بعضی از افراد با این حزب اشاره کرد و یادآور شد: عیش عدهای در نبود حزب موتلفه اسلامی است و یقین بدانند این آرزو را به گور میبرند. در این مراسم همچنین حسن کربلایی، دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با اشاره به سوابق مبارزاتی مرحوم عسگر اولادی گفت: آن مرحوم در سال ۱۳۴۱ حزب مؤتلفه را تشکیل داد و در سال ۱۳۴۳دستگیر شد و از زمانی که شهید بهشتی به دنبال تشکیل حزب فراگیر جمهوری اسلامی بود، تمامی فعالیتهای مؤتلفه را تحت عنوان حزب جمهوری اسلامی معرفی کرد. کربلایی مرحوم حبیبالله عسکراولادی و سید علیاکبر پرورش را صادق، مبارز و سیاسی خواند و بیان کرد: انسانهای وارسته تمام بالهای پرواز را با همدیگر دارند. دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان به هجمههای بسیار در انتهای عمر عسکراولادی به او اشاره کرد و گفت: بهترین دوران عمر عسکراولادی در انتهای عمر ایشان بود.

https://shoma-weekly.ir/Svd3dB