شهرستانها

برگزاری «شبی با حبیب انقلاب عاشورایی» در ساری

مرحوم حاج حبیب الله عسکراولادی که این روز‌ها به درستی معروف به «حبیب انقلاب» شده است، الگوی عینی سیاست ورزی دیانتی را در بیش از نیم قرن حیات سیاسی و مذهبی خود به نمایش گذاشت. یک سیاستمدار غیرمعمم با درجه فقهی مورد تایید دو ولی فقیه زمان و سیاست ورزی با تاسی به روحانیت انقلابی، مسیربیش ازنیم قرن مبارزه ومجاهدت ایشان بود

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مازندارن گفت: مرحوم حاج حبیب الله عسکراولادی که این روزها به درستی معروف به «حبیب انقلاب» شده است، الگوی عینی سیاست ورزی دیانتی را در بیش از نیم قرن حیات سیاسی و مذهبی خود به نمایش گذاشت. یک سیاستمدار غیرمعمم با درجه فقهی مورد تایید دو ولی فقیه زمان و سیاست ورزی با تاسی به روحانیت انقلابی، مسیربیش ازنیم قرن مبارزه ومجاهدت ایشان بود

محمدعلی میناییفر در گفتگو با خبرنگار «شما» افزود: عسکراولادی از ابتدای آغاز نهضت اسلامی ملت ایران چه در جریان ملی شدن صنعت نفت و چه در مقابله با لایحه کاپیتولاسیون و چه در زندانهای رژیم پهلوی و بعدها در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی در پستها و مناصب مختلف دولتی و غیر دولتی نشان داد با اتصال مستمر به روحانیت انقلابی میتوان از گزند بسیاری از آفات دنیوی سیاست ورزی در امان ماند. در واقع وی آهنگ حرکت سیاسی خود را با آهنگ روحانیت و موج ولایت تنظیم میکرد و همین هم آهنگی سبب شد که امروز دوست و دشمن او را به نیکی و انصاف و اعتدال واقعی ونه شعاری معرفی میکنند.

وی تاکید کرد: چنین تبعیت محضی از ولایت فقیه فقط به حوزههای سیاسی محدود نمیشد وی حتی به لحاظ اعتقادی و مذهبی نیز خود را ملزم به تقلید از ولی فقیه زمان میدانست.

بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) مرحوم
عسکر
اولادی جزء اولین کسانی بود که به مرجعیت آیت الله خامنهای رجوع کرد.

میناییفر ویژگی دیگر عسکر اولادی که باعث شد وی از گزند بسیاری از آفات دنیای سیاست در امان بماند، را روحیه «جهادی» او دانست و یادآور شد: یعنی با اخلاص وارد عرصه جهاد شد و به عنوان یک جهادگر انقلابی خود را محصور در حصارهای دنیایی نکرد. کسی که با روحیه جهادی وارد میدان نهضت میشود هر مسئولیتی را که به او بدهند با جان پذیرای آن میشود. از پاسداری و حفاظت از جان امام (ره) گرفته تا نمایندگی در کمیته امداد و یا عضویت در هیئت منصفه مطبوعات و یا مناصبی مانند وزارت و نمایندگی مجلس و عضویت در مجمع تشخیص و عسکراولادی علی رغم سوابق طولانی مبارزاتی و امین و امام و رهبری بودن تصدی برخی مناصب را برای خود کسرشان نمیدانست بلکه خود را مقید به خدمت به مردم و ولایت در هر پست و مسئولیتی میدانست.

وی ادامه داد: او دردهای محرومین را از عمق جان احساس میکرد. تنها دغدغه این سیاست مدار متدین در انتهای حیات پر برکتش، رسیدگی به امور محرومین در کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی مازندران در پایان اظهار داشت: کمترین کاری که حزب موتلفه استان مازندران میتواست انجام دهد، گرامیداشت یاد وخاطره گرم این وجود مبارک بود که با هماهنگی مشترک با دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران وکمیته امداد استان مازندران در مسجدجامع مرکز استان-ساری باحضور باشکوه مردم ولایت مدار ومسئولین استانی وشهرستانی به ویژه نماینده محترم ولی فقیه استان برگزار شد. بنا است، در مراسم آخرصفر هم همزمان با عزاداری، مراسمی تحت عنوان «شبی با حبیب انقلاب عاشورایی» با حضور اعضاء محترم موتلفه استان مازندران وحوزه شهرستانی تدارک دیده شود تا اندیشههای این یار دیرین انقلاب بیش از این بازیابی شود.

https://shoma-weekly.ir/0ICNrd