شهرستانها

برکناری متعهدین کارآمد دور از شعار اعتدال‌گرایی است

اعتدال شعار خوبی بوده و موجب پرهیز از تندروی و افراط می‌شود؛ اما این نباید بهانه‌ای شود که نیروهای مؤمن، باتجربه و انقلابی کنار زده شوند.
علی احمدنیا دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه حزب مؤتلفه اسلامی از آغاز تأسیس در مسیر اسلام و انقلاب ثابتقدم بوده و در عین حال نیز اعتدال واقعی را رعایت کرده است، خاطرنشان کرد: ما به امید یاری اسلام و عاقبت به خیری مؤتلفه اسلامی آمدهایم و مؤمنانی که میخواهند به نظام اسلامیکمک کرده و کارشان عبادت هم محسوب شود، میتوانند به حزب مؤتلفه اسلامی بپیوندند.

وی با برشمردن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اعتدال، تصریح کرد: البته اعتدال شعار خوبی بوده و موجب پرهیز از تندروی و افراط میشود؛ اما این نباید بهانهای شود که نیروهای مؤمن، باتجربه و انقلابی کنار زده شوند.

احمدنیا عنوان کرد: در حالی که ما با کمال تأسف شاهد این بوده و هستیم تعدادی از افراد مومن و متعهد استان ما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم از مسئولیتهای خود برکنار شدند که این با شعار اعتدال همخوانی ندارد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه نسبت به افرادی که در دولت جدید پست گرفتهاند و هنوز در خیمه فتنه هستند باید حساس بود، یادآور شد: بیگمان این حساسیت در سه وزارتخانه کشور، علوم و ارشاد مضاعف میشود، از این رو باید جلوی مسئولیت گرفتن آنها در این دولت همچنان گرفته شود و به طور حتم این موضع به نفع دولت یازدهم خواهد بود.

وی یادآور شد: مؤتلفه اسلامی از ابتدا برای اسلام تأسیس شده و با اعتدال سروکار دارد، از این رو باید اعتدال واقعی را در حزب مؤتلفه اسلامی با 51 سال سابقه مطالعه کرد و یاد گرفت.

دبیر حزب مؤتلفه خراسان شمالی، موضعگیری مؤتلفه اسلامی در ارتباط با دولتها را همواره بر محور اعتدال عنوان کرد و با برشمردن موضع حزب مؤتلفه اسلامی در برابر دولت یازدهم عنوان داشت: از دولت باید حمایت کرد؛ ما مخالف دولتی که مشروعیت رأی دارد و از سوی مقام معظم رهبری تنفیذ شده است، نیستیم.

احمدنیا با تأکید بر اینکه حجتالاسلام روحانی رئیس دولت یازدهم است و ادامهدهنده راه خاتمی و هاشمی نیست، بیان داشت: این دولت برای خودش گفتمانی دارد که اعتدال نامیده میشود و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم این گفتمان را تأیید کردهاند.

وی متذکر شد: روحانی را مساوی فتنه دانستن یک اشتباه راهبردی است و نباید نشان دهیم که در تقابل با دولت هستیم؛ البته نقد دلسوزانه، حمایت حکیمانه، رصد هوشمندانه، همکاری صمیمانه در دستور کار ما است و این رویکرد از گفتمان عزت و پیشرفت بیرون میآید.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید نقطه قوت دولت یازدهم در هر حوزهای برجسته و حمایت کرد، بیان داشت: در نقد عملکرد دولت، توهین، تمسخر، انتقامجویی، عصبیت، تشویش اذهان و خدای ناکرده دروغ نباید به ما راه یابد و نقدکردن به تنهایی کفایت نمیکند، بلکه باید راه را نشان دهیم.

این فعال سیاسی استان اظهار کرد: نیت ما هدایت به راه درست و پیشگیری از اشتباهات است و باید هدایت کرد تا دولت خدمتگزار یازدهم از حاشیهسازی فاصله گرفته و در خط مطالبات مردم و مقام معظم رهبری قرار بگیرد.

احمدنیا همچنین با مهم برشمردن ؛ اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ناب و سیاستهای مصوب نظام ، علم و توسعه و فناوری متذکر شد: این موضوعات باید در اولویت کاری دولت قرار بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/8bZxq8