شهرستانها

برکت مضاعت سال 1375 برای خوزستان

معظم له از خدعه و نیرنگ‌های استکبار جهانی برای قطعه قطعه کردن و در نتیجه راحت‌الحلقوم نمودن امت اسلامی پرده برداشت و به عظمت کار مسلمانان این استان صحه گذاشت و ثانیاً اوج ایثارگری مردم خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس ودر نهایت مسئله بازسازی اشاراتی زیبا داشت و تذکر این نکته که نوسازی به نقطه مطلوب و پایان نرسیده است هر چند شاهد اقدامات خوبی هستیم.
سید موسی بلادیان- نیمه دوم سال 1375 بود و مردم ولایتمدار خوزستان روزها و بلکه ماهها در انتظار بودند تا با الطاف خداوند کریم دیدگان خود را به جمال الهی رهبر عالیقدر خویش منور نمایند.

همگان به یاد میآورند که در آن سال مشیّت الهی مقدر فرموده بود که آسمان از نزول رحمت خست نشان دهد و در نهایت شوق و ذوق در مردم مشهود نبود. هیچ کس فکر نمیکرد که در مدت کوتاهی همه ملالها و نگرانیهای ناشی از خشکسالی فراموش شود و شور و نشاط فراوان جایگزین آن گردد. باری روز شنبه 18/12/1375 که به راستی عید بزرگ خوزستانیان باید در تاریخ ثبت شود فرا رسید و در چنین روز تاریخی صفحهای زرین و استثنایی بر تاریخ خوزستان اضافه شد و صدها هزار نفر استقبال کننده فاصله سیزده کیلومتری فرودگاه اهواز تا ورزشگاه جهان پهلوی تختی را عاشقوار پرنمودند و دیدیم که چه قدرت بالقوه عظیمی پشتیبان اسلام و ولایت است. این دریای خروشان انسانها که خودجوش و بر اساس ندای فطرت الهی خیابانها و ورزشگاه را پر کرده بودند از صمیم دل به رهبر خود درود فرستادند و برایش دعا میکردند.

در ورزشگاه جهان پهلوان تختی اهواز که جمعیتی فوقالعاده زیاد را در خود جای داده بود به گونهای که کمتر تصور این اجتماع میرفت امام خامنهای مسائلی را مطرح فرمودند که برای جهان اسلام تازگی داشت و باید علما و صاحبنظران در این خصوص کار کنند و به تحلیلهای اجتماعی، دینی و تاریخی بپردازند.

معظم له از خدعه و نیرنگهای استکبار جهانی برای قطعه قطعه کردن و در نتیجه راحتالحلقوم نمودن امت اسلامی پرده برداشت و به عظمت کار مسلمانان این استان صحه گذاشت و ثانیاً اوج ایثارگری مردم خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس ودر نهایت مسئله بازسازی اشاراتی زیبا داشت و تذکر این نکته که نوسازی به نقطه مطلوب و پایان نرسیده است هر چند شاهد اقدامات خوبی هستیم.

امام خامنهای موضوع جدیدی را که تکمیل کننده و بلکه هدف اصلی کار است را بیان فرمود که به نظر نکته شاخص در کل مسائل باید باشد و آن بازسازی معنویت و اهتمام اصلی به مسائل فرهنگی و اسلامی است. به راستی اگر این رکن و پایه اصلی نباشد موارد دیگر چه سود و بهرهای میتواند داشت؟

همچنین امام خامنهای به نکتهای زیبا و تاریخی اشاره فرمود که پیش از آن هیچ مورخ و تحلیلگری به آن توجهی نداشت و آن اینکه در منطقه خوزستان و جبل عامل لبنان حق زیادی به تاریخ تشیع دارد زیرا چشمهسار احادیث و روایات اهل بیت عصمت و طهارت از این دو منبع پاک نشئت گرفته و همه جا را گلستان نموده است. مقام معظم رهبری همچنین تأکید به رعایت حقوق شرعیه زنان و رفع تبعیض ناروا که از رسوبات جاهلیت قبل از اسلام است، داشتند. امام خامنهای تأکید فراوان به احیای هفتصد هزار هکتار زمین بایر داشتند که در صورت اجرا تحول چشمگیری در زمینه تولید، کار و رونق اقتصادی در خوزستان دارد. سالگرد این روز تاریخی را به همگان تبریک گفته و بی صبرانه در انتظار تحقق این سفارش هستیم.

* دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان خوزستان

https://shoma-weekly.ir/MtLQoP