شهرستانها

برنامه های جبهه متحد اصولگرایان به زودی منتشر می شود

به گزارش هفته نامه شما از اصفهان، محمدرضا باهنر در نشستی که با حضور نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی اصفهان و خبرنگاران در امام‌زاده سید محمد اصفهان برگزار شد، اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران را دو رقیب داخلی رسمی و تئوریک اصول‌گرایان در انتخابات مجلس برشمرد و تاکید کرد: به جز این دو گروه دشمنی‌های مختلفی نیز از خارج از کشور برای انتخابات داریم و عوامل استکباری مدام در حال جاسوسی، جنگ نرم، سخت و اطلاعاتی با کشور ما هستند که این بار شدیدتر از پیش بوده و دلایل و آثار آن هم مشخص است.
وی ادامه داد: در اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران هم طیف‌های مختلفی وجود دارد به گونه‌ای که برخی از رقبای داخلی با اصول‌گرایان به عنوان تشکیلات سیاسی رقابت می‌کنند اما تعدادی نیز با نظام جمهوری اسلامی رقابت دارند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گروهی از اصلاح‌طلبان ساختار شکن هستند، اظهار داشت: این افراد گرچه شاید در گذشته با انقلاب و نظام موافق بوده‌اند اما اکنون تئوری‌های پایه‌ای امام خمینی (ره) و ساختارهای نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند و استدلال‌هایی نیز برای این تفکر خود دارند.
وی افزود: این گروه‌ها اگر ضد انقلاب و وابسته به خارج از کشور نبوده و انسان‌های معتدل، منصف و ملی نیز باشند، اما در نهایت معتقدند نظام عقیدتی و ایدئولوژیک نمی‌تواند مدافع منافع ملی باشد و به درد دنیای امروز نمی‌خورد.
باهنر با بیان اینکه ما برای رد حرف‌های این افراد استدلال، نقشه راه و تجربه 30 ساله داریم، تصریح کرد: می‌توانیم به آنها اثبات کنیم که با تکیه بر ایدئولوژی و اعتقاد بزرگ‌ترین کارهای سیاسی و حکومتی را می‌توان انجام داد و منافع بسیاری را نیز حفظ کرد که البته این راه هزینه‌هایی را هم دارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم بیان داشت:گروه دیگری از اصلاح‌طلبان ساختارشکن نبوده و حکومت اسلامی را قبول دارند.
وی با بیان اینکه این افراد معتقدند انسان‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی حاکم می‌شوند باید عادل و عالم باشند و مسلمان‌های صالح باید حاکم بر نظام باشند، اما حاکمیت اسلام به مصلحت نیست، اظهار داشت: این دیدگاه همان تئوری نهضت آزادی و عقیده افرادی مانند دکتر بازرگان و مهندس سحابی است و با دیدگاه ما درباره حکومت اسلامی متفاوت است.
باهنر با انتقاد از اینکه محمد خاتمی در سال 1376 واژه‌های جدیدی را وارد جامعه کرد که برای آنها تعریف مشخصی نداشت، تصریح کرد: به طور مثال جامعه مدنی در آن زمان توسط افراد مختلف از مدینه‌النبی تا مدینه فاضله ارسطو و جامعه آزاد لائیک تعبیر شد که سه برداشت متفاوت و گاه متضاد بود.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) نیز هدف قیام عاشورا را اصلاح امت جدش دانست، تاکید کرد: این بدین معناست که ریشه، بنیان و هدف حماسه عاشورا نیز اصلاح‌طلبی است اما اصلاح‌طلبی به آن مفهومی که در قرآن صلحا را در کنار شهدا نام برده معنا دارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما با این اصلاح‌طلبی نه تنها مشکلی نداریم به آن غبطه هم می‌خوریم که چرا اصلاح‌طلب واقعی نیستیم. وی با اشاره به اینکه بعضی بر خلاف دیدگاه اسلامی اصلاح‌طلبی را شکستن هنجارهای جامعه می‌دانند، بیان داشت: آنها همه چیز نظام را نفی می‌کنند که ما و نظام با این افراد مشکل داریم. وی در مورد جزئیات برنامه های اصولاگرایان در انتخابات مجلس، اضافه کرد: در انتخاب افراد سیاسی نیز قرار شد مجموعه‌های سیاسی فعال مانند رهپویان، جبهه پیروان خط رهبری، جمعیت ایثارگران و تشکل‌ها هر کدام فردی را معرفی کنند و در بین آنها هر فرد بیشترین رای را در بین تشکل‌های اصول‌گرا بیاورد شاخص یا ارشد سیاسی شود که در اصفهان سقائیان‌نژاد انتخاب شد. باهنر در ادامه بیان داشت: در پی آن هستیم که با مشورت با این سه ارشد، مسئول جبهه پیروان خط رهبری و مسئول تحول‌خواهان و غیره هیئت هفت یا هشت نفره‌ای را به عنوان ستاد اجرایی اصولگرایان در انتخابات معرفی کنیم. وی با اشاره به اینکه در اصفهان اصول‌گرایان باید در انتخابات منافع عمومی وحدت را در ذهن داشته باشند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تبیینی از اصول حاکم بر جبهه متحد اصول‌گرایی داشته و برنامه‌هایی که در جبهه متحد اصولگرایی تدوین می‌شود را هر چه زودتر منتشر کنیم تا مخاطبان با چشمان بازتر و آگاهانه‌تر در این انتخابات شرکت کنند.

 

https://shoma-weekly.ir/8n47ig