اقتصاد

برنامه ششم باید برای استان‌های محروم امتیازاتی لحاظ کند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: لایحه برنامه ششم توسعه توسط دولت به مجلس ارائه شده و در حال حاضر نیز در دست بررسی است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: لایحه برنامه ششم توسعه توسط دولت به مجلس ارائه شده و در حال حاضر نیز در دست بررسی است.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگا «فارس» در کرمانشاه اظهار داشت: دولت لایحه برنامه ششم را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است و البته نقدهایی بر آن وارد است و نظرات مختلفی پیرامون آن مطرح میشود. وی ادامه داد: بررسی این برنامه بهصورت جدی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و در کمیسیونهای تلفیق و برنامه و بودجه بررسی میشود. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در چهار بخش اقتصادی، زیربنایی، دفاع و اجتماعی بررسیهای لازم را با دستگاههای اجرایی انجام میدهد تا برنامه به بهترین شکل تدوین شود.

به گفته وی، در نهایت نتایج بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بخشهای یاد شده به کمیسیون تلفیق اعلام میشود.

مصری خاطرنشان کرد: من در کمیسیون تلفیق حضور دارم و مسؤلیت کمیسیون اجتماعی برنامه و بودجه را نیز بر عهده دارم که این بخش شامل نهادهای آموزشی، تربیتی، خدماتی، رفاهی و درمانی است.

این مسؤل بیان کرد: جلسات متعددی برای بررسی لازم در خصوص برنامه ششم توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شده است تا تمام جزئیات و جوانب مربوطه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش میکنیم فاصله استانهای محروم و کم برخوردار در این برنامه با استانهای برخوردار کمتر شود و برای این استانها امتیازاتی لحاظ میشود.

مصری متذکر شد: در برنامه ششم کلیات در نظر گرفته میشود تا موضوعات مختلف مشخص شود که در چه سطحی هستیم و باید به چه سطحی برسیم و در همین راستا شاخصها اعلام میشود.

https://shoma-weekly.ir/rp5gK6