ورزش

برنامه تیم ملی فوتبال تا جام ملت‌های آسیا

اغلب کار‌شناسان متفق‌القولند که با این شرایط فوتبال ما نه تنها پیشرفتی نکرده بلکه با سرعت هر چه بیشتر سقوط خواهد کرد. ما نمی‌توانیم با بازی در مقابل تیم‌های ضعیف برای حضور موفق در جام ملتهای آسیا آماده شویم و از طرفی بازی با تیم‌های کوچک دنیا رنکینگ ایران در فیفا را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد.
مهدی یکتا- اگر اتفاق خاصی به وقوع نپیوندد، میتوان گفت که اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در آفریقای جنوبی به دلیل ترس از بیماری مهلک «ابولا» لغو خواهد شد. قرار بود تیم ملی ایران اردویی در این کشور برپا کند، اما به همین دلیل این اردو به هم خواهد خورد. گفته میشود از شهر بروجن یا جزیره کیش یکی با تصمیم «کارلوس کیروش» عنوان محل برگزاری اردوی تیم ملی انتخاب خواهند شد.

از طرفی نخستین دیدار دوستانه تیم ملی در راه جام ملتهای آسیا نیز روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه در تهران برگزار میشود و «کارلوس کی روش» برای آنکه روز ۲۰ آبان ماه یعنی «روز فیفا» را از دست ندهد سخت در تکاپوی پیدا کردن یک حریف تدارکاتی است.

ابتدا با تیم ملی کنیا صحبت شد، اما با توجه به درخواست این تیم آفریقایی مبنی بر پرداخت تمامی هزینههای سفر و پول هتل و بلیت رفت و برگشت و... علاوه بر آن خواستار مبلغ ۵۰ هزار دلار پول نقد شدند تا این دیدار دوستانه لغو شود! در همین راستا شنیده شد، «زیمبابوه» تیم ۱۰۱ جهان قرار بود در روز ۲۰ آبان ماه به مصاف تیم ایران برود که این دیدار هم لغو شد! یکی از واقعیتهایی که دل هر دوستدار فوتبالی در ایران را به درد میآورد شنیدن همین اخبار است. اینکه عنان اختیار فوتبال ایران به طور کامل به دست کارلوس کیروش افتاده و متأسفانه مرد پرتغالی هم بازی با تیمهای کوچک و ناشناخته جهان را برای تیم ایران تدارک میبیند، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

«کی روش» باز هم فرمانده بیچون و چرای فوتبال این مملکت است و متأسفانه کسانی که با وعده و وعید شرایط جدید قرارداد این پرتغالی را تمدید کردند گوشهای نشسته و گوش به فرمان این مرد پرتغالی هستند!

سوال اینجا است که به راستی مسئول امور بینالملل فدراسیون فوتبال ما چه کسی است؟ اصلاً بازیهای دوستانه را کدام فرد باید برای تیم ملی تدارک ببیند و چرا باید همه مسئولیتها به «کارلوس کیروش» واگذار شود؟

اغلب کارشناسان متفقالقولند که با این شرایط فوتبال ما نه تنها پیشرفتی نکرده بلکه با سرعت هر چه بیشتر سقوط خواهد کرد. ما نمیتوانیم با بازی در مقابل تیمهای ضعیف برای حضور موفق در جام ملتهای آسیا آماده شویم و از طرفی بازی با تیمهای کوچک دنیا رنکینگ ایران در فیفا را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد.

شاید «کارلوس کی روش» از بازی با تیمهای روسیه، ایتالیا و... به دلیل تبعات شکست احتمالی بیم داشته باشد، اما وظیفه فدراسیوننشینان چیست؟ امروز بابت بازی با تیمهای کوچک و ضعیف هشدار میدهیم و فردا روز یادآوری میکنیم و به عنوان یک رسانه مستقل توضیح میخواهیم!

https://shoma-weekly.ir/KwBWeO