ورزش

برزگر در ترکیه، دنیزلی در تهران!

امید توکلی
پیروزی بزرگ و تحسین‌برانگیز کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی استانبول و کسب دو مدال طلا و رسیدن به عنوان نایب قهرمانی جهان پس از روسیه سبب آن بود که افق کشتی روشن‌تر و قابل رؤیت‌تر از گذشته جلوه کند از آن گذشته این موفقیت باعث شد تا میزبان رقابت‌ها که سالهاست در عرصه مسابقات جهانی و المپیک توفیقی بدست نیاورده‌اند، به فکر استخدام مربیان ایران بیفتند.
رایزنی‌های مختلفی انجام شد تا بالاخره ترک‌ها توانستند با استاد «منصور برزگر»مربی کهنه‌کار ایرانی به توافق برسند. قرار بر این شد که استاد برزگر تا پایان المپیک لندن سکان هدایت تیم کشتی آزاد ترکیه را بر عهده بگیرد و... از سویی دیگر مدتهاست هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی «مصطفی دنیزلی» سرمربی سابق و ترک تبار خود را تشویق می‌کنند، بلکه مدیران این تیم را وادار به استخدام دنیزلی کنند. ظاهراً حرف طرفداران پرسپولیس به کرسی نشست و محمد رویانیان مدیر عامل این باشگاه پس از سفر به ترکیه و رایزنی‌های فراوان موفق شد موافقت مصطفی دنیزلی را برای بازگشت به ایران جلب کند.
دنیزلی با یک قرارداد یکسال و نیمه به پرسپولیس پیوست تا این کشتی به اصطلاح به گل نشسته را نجات دهد و..
چاره‌ای نیست. دنیای ورزش هم دنیای کوچکی است. ترک‌ها که خود کشتی آزاد و امروزی را توسط «صائیم بیک اریکان» وارد کشورمان کردند، حال دست نیاز به سوی یک مربی ایرانی دراز می‌کنند و از آن طرف ما ایرانیان نیز برای احیای یکی از پرطرفدارترین تیم‌های وطنی با دردسر فراوان دنیزلی ترک تبار را به کشورمان فرا می‌خوانیم.
باری، ورزش و روابط آن یک اتوبان دو طرفه است و امیدواریم هم استاد منصور برزگر و هم مصطفی دنیزلی بتوانند مثمرثمر باشند و موفق ظاهر شوند تا سود آن مستقیم به حساب ورزش دو کشور همسایه واریز شود.


https://shoma-weekly.ir/BRRFs6