ورزش

بررسی کارنامه تکواندو در المپیک لندن

تکواندوی ایران در المپیک 2012 لندن ضعیف ترین نتیجه ممکن را گرفت
اصغر طهماسبی- تکواندوی ایران در المپیک 2012 لندن ضعیف ترین نتیجه ممکن را گرفت، چرا که تمامی کارشناسان این رشته توقع داشتند تکواندو بتواند حداقل به دو مدال طلا دست پیدا کند. لازم است برای این موضوع توضیح مختصری را مطرح کنم. معتمد آزاد نتوانست بازی خودش را انجام دهد. اگر این تکواندوکار به اصطلاح، خود بود، خودش می‌توانست بهتر از این در برابر حریفان مبارزه کند. در مورد مسابقه یوسف کرمی لازم است این نکته را مطرح کنم که این تکواندوکار ما بیش از اندازه خودش را باور کرده بود، خیلی راحت در برابر حریفان خود ظاهر می‌شد. اعتماد به نفس در مسابقات مهمی مانند المپیک لازم است، اما نباید بیش از اندازه انسان خودش را قبول داشته باشد، چرا که هر نفر وقتی در المپیک ظاهر می شود، جزء 16 نفر اول دنیاست، پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که هر مسابقه در المپیک حکم فینال مسابقات را دارد، به همین دلیل یوسف کرمی نتیجه را به حریف واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.
در بخش بانوان هم همه قبول دارند که این بخش از تکواندوی ما به اندازه مردان قدرت و توانایی ندارد و تکواندوکار از اسم المپیک ترسیده بود! به همین علت نتوانست از درخشش لازم برخوردار باشد.
در خصوص کلیت عملکرد تکواندوی ما در المپیک لندن می‌توان این گونه نتیجه گیری کرد که مسائل حاشیه‌ای که در یک پروسه برای تکواندو پیش آمد و ضعف تمرینات را می‌توان علل عدم درخشش تکواندوی ما در المپیک 2012 لندن به حساب آورد، به همین دلیل نتوانستیم در حد انتظارات ظاهر شویم که می‌بایست تمامی علل و عوامل این نتیجه مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گیرد.

https://shoma-weekly.ir/jWOJ4o