ورزش

بررسی علل ناکامی تیم ملی دو و میدانی در آسیا

ما در گذشته و در دوره قبلی مقام هفتم آسیا را به‌دست آوردیم و امسال در هند سیزدهم شدیم! در حالی که امارات از رتبه بیستم امسال به مقام هشتم آسیا رسید! این برای ما نتیجه خوبی نیست.
مهدی یکتا- عملکرد ضعیف تیم دو و میدانی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در شهر «پونا»ی هندوستان قابل هضم نیست و ناگزیر هستیم از زوایای مختلف نگاهی به این ناکامی بیندازیم.

همانطور که از طریق اخبار رسانهها و جراید مطلع شدید از جمع «20» ورزشکار دونده کشورمان 15 نفر به فینال رقابتها رسیدند، اما متأسفانه از میان این 15 نفر تنها 3 ورزشکار توانستند به مدال نقره برسند!

این در حالی است که هر 20 ورزشکار اعزامی ایران به رقابتهای هندوستان جزو افراد نخبه و مدالآوران سالهای اخیر دو و میدانی کشورمان بوده و انتظارنمیرفت چنین ناکامیای را تجربه کنند!

نکته تأسفبرانگیز اظهارات افشین داوری پس از پایان این مسابقات بود که عملکرد ضعیف کاروان دوومیدانی ایران و کسب عنوان نازل سیزدهم را ناشی از بدشانسی ورزشکاران کشورمان خواند!

با شنیدن این مصاحبه عجیب از سوی رئیس فدراسیون دو و میدانی کشورمان به یاد آن مثل معروف افتادیم: «آدمی را که خوابیده رامیتوان بیدار کرد، اما کسی که خود را به خواب زده را هرگز نمیتوان بیدار کرد!»

به نظر میرسد رئیس فدراسیون دوومیدانی کشورمان که از قضا زمانی جزو قهرمانان این رشته نیز به حساب میآمده یا خودش را به خواب زده و یا در عصر ارتباطات و هزاره سوم اهالی ورزش و افکار عمومی را دستکم گرفته که چنین حرفهایی را بر زبان آورده است.

به اعتقاد ما وقتی توجهی به جوانان نمیشود و این موضوع به عینه در قبال احسان حدادی برنده مدال نقره المپیک لندن دیده میشود، نباید انتظار داشت سجاد مرادی، حسن نقیان، رضا قاسمی و.. خود را به آب و آتش بزنند.

طبیعی است که هر یک از ملی پوشان ایرانی خود را جای حدادی بگذارند و آخر قهرمانی را از همان خط استارت ببینند.

باری، حضور ضعیف دو و میدانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا از جهاتی خوب بود و موقعیت واقعی کشورمان در این رشته رانمایان کرد به شرط آنکه ابعاد این ناکامی به درستیو با منطق از سوی مسئولان مورد ارزیابی قرار بگیرد. این تیم در  میان خوشبینی مفرط به هندوستان اعزام شد و چنین نتیجهای رقم خورد و امیدواریم تلنگر خوبی برای دوستان باشد!

 ما در گذشته و در دوره قبلی مقام هفتم آسیا را بهدست آوردیم و امسال در هند سیزدهم شدیم! در حالی که امارات از رتبه بیستم امسال به مقام هشتم آسیا رسید! این برای ما نتیجه خوبی نیست.

https://shoma-weekly.ir/yddjIn