اقتصاد

برخی قوانین از جمله موانع جدی در مسیر تولید داخلی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: متاسفانه قوانین دست و پاگیر زیادی در مسیر تولید و اشتغال کشور وجود دارد که باید این موانع به سرعت رفع تا چرخ تولید روان تر از هر زمان دیگری بچرخد
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اجرای صحیح و دقیق سیاست ارز تک نرخی در کشور نیازمند ارائه راهکارهای کاربردی، منطقی و عقلایی است.

اسدالله عسگراولادی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: این تصمیم دولت بدون شک به نفع اقتصاد، تجارت، تولید و اشتغال در کشور است.

وی همچنین اظهارداشت: سیاست مزبور تثبیت نرخ ارز را در درازمدت به دنبال دارد بنابراین تمامی آحاد مردم بالاخص فعالان اقتصادی باید به شدت در راستای تحقق بخشی این تصمیم مهم در جامعه تلاش کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران وچین گفت: جهت گیری فعلی دولت و بانک مرکزی برای پیاده سازی سیاست ارز تک نرخی راهکارهای نیست که بتواند تصمیم مدنظر را به سرمنزل مقصود ومطلوب برساند.

وی در ادامه ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: این نامگذاری یک اقدام بسیار ارزشمند و تحولی رو به جلو است.

عسگراولادی تصریح کرد: تحقق همه جانبه شعار سال مستلزم تلاش تمامی آحاد مردم و مسئولان است.

یک کارشناس اقتصادی نیز در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد گفت: اصلاح قوانین لازمه حمایت از تولید ملی است.

جعفرقادری افزود: متاسفانه قوانین دست و پاگیر زیادی در مسیر تولید و اشتغال کشور وجود دارد که باید این موانع به سرعت رفع تا چرخ تولید روان تر از هر زمان دیگری بچرخد.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش مورد اجرا در کشور قانون مالیات بر ارزش افزوده نیست بلکه قانون مالیات بر مصرف نهایی است، اظهارداشت: قانون مزبور از جمله موانع جدی در مسیر تولید داخلی است از اینرو ضرورت دارد هرچه سریعتر نواقص مترتب براین قانون در مجلس اصلاح و از همه مهمتر بصورت صحیح و با نظارت کامل از سوی دولت به مرحله اجرا درآید.

این کارشناس اقتصادی نرخ بالای سود تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلات بر سر راه تولید ملی در مملکت برشمرد و گفت: در حال حاضر هیچ تولید کننده ای در کشور توان پرداخت سود تسهیلات با درصدهای بالا را ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه تامین مالی امروز یکی از مهمترین چالش های پیشروی واحدهای تولیدی در ایران است، افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری در کشور باید به نحوی باشد که هزینه تولید در ابعاد مختلف برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.

قادری در ادامه این مصاحبه رادیویی یادآورشد: در حال حاضر با هزینه های بالای مالیات، نرخ بالای سود وام بانکی، بیمه، تامین اجتماعی و سایر موارد به هیچ وجه تولید کالا در کشور مقرون به صرفه نیست.

https://shoma-weekly.ir/9y1vEq