شهرستانها

برجام گره از زلف اقتصاد باز نکرد

برجام تمام شده اما مشکلات اقتصادی مردم هنوز به قوت خود باقی است، از رسانه‎ها و افرادی که تریبون دارند انتظار است، مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و زبان گویای مردم باشند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برجام تمام شده؛ اما مشکلات اقتصادی مردم هنوز به قوت خود باقی است، مجلس آینده باید برای برطرفکردن مشکلات اقتصادی مردم دغدغهمند باشد.

به گزارش تفتان ما، غلامحمد طاهری در زاهدان با اشاره به تخلفاتی که در فضاهای مجازی توسط طرفداران کاندیداها مشاهده میشد، گفت: در میان اصولگرایان تخلف انتخاباتی مشاهده و گزارش نشد و مراقب بودیم تبلیغات اصولگرایان در تمام حوزههای انتخابیه در چارچوب قوانین باشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: بعضا در تبلیغات دیده میشود بدون اینکه کاندیداهای مدنظر اطلاع داشته باشند، اصلاحطلبان حمایت خود را از آنها اعلام کردهاند.

طاهری با اشاره به اینکه مجلس آینده یک دست اصولگرا و یک دست اصلاحطلب باشد، بیفایده است، افزود: اگر ترکیبی از اصولگرا و اصلاحطلبانی که وفادار به نظام هستند در مجلس حضور داشته باشند بسیار خوب است؛ اما اگر مشابه مجلس ششم از نوع اصلاحطلبانی باشند که به جای کار برای مردم به فکر جنجال و خوراک تبلیغی برای بیگانه و دشمنان نظام باشند، اینطور اصلاحطلبی در مجلس نداشته باشیم بهتر است.

وی گفت: در شرایط فعلی که کشور دچار مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی است و مردم معیشت مردم دچار مشکل شده است، مجلسی باید روی کار آید که برای برطرفشدن این مشکلات پیگیر بوده و جرأت و جسارت تذکر داشته باشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: وعدههایی که دولت برای برطرفکردن مشکلات اقتصادی به مردم داده است، هنوز عملی نشده و یاس و نا امیدی مردم را بهدنبال داشته است.

این مسئول اضافه کرد: دولت همیشه برای برطرفشدن مشکلات اقتصادی آینده را وعده میدهد، آیندهای که هنوز هیچ یک از وعدههای آن محقق نشده است، مردم وعده و شعار و انتظار آینده را نمیخواهند باید برای حل مشکلات مردم برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت داشت.

وی ادامه داد: در این شرایط مجلسی نیاز داریم که اقتصاددانان توانمندی داشته باشد که بتوانند مشکلات را حل کنند، یکی از اشکالاتی که اصلاحطلبان دارند به جای اینکه حل مشکلات اقتصادی اولویتشان باشد، مسائل سیاسی را اولویت قرار دادهاند که این درست نیست، مشکلات سیاسی و اقتصادی هر دو در کنار هم باید برطرف شود.

طاهری بیان کرد: مجلس گذشته نقاط قوت و ضعف بسیاری داشت اگر چه برخی نمایندگان بهویژه در استان سیستان و بلوچستان با تمام مشکلاتی که بود، وضعیت این منطقه را تذکر داده و خواستار برطرفشدن مشکلات مردم بودند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برجام یکی از موضوعاتی بود که سبب شد برخی از نمایندگان به موقع موضعگیری نکنند و در مورد مشکلات منطقه تذکر لازم را ندهند.

این مسئول یادآور شد: مجلس نهم در نظارت ضعیف بوده و برخی مشکلات مردم را کمتر مطرح کردند و دلیل آن این بود که دولت گرفتار برجام بود و نمایندگان مجلس هم ذهن دولتیها را از بحث برجام دور نکردند و کمتر تذکر دادند با این توجیه قابل قبول؛ اما نباید همه چیز را گره میزدیم به برجام.

وی تأکید کرد: برجام تمام شده اما مشکلات اقتصادی مردم هنوز به قوت خود باقی است، از رسانهها و افرادی که تریبون دارند انتظار است، مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و زبان گویای مردم باشند.

https://shoma-weekly.ir/OVv7ti