ورزش

برای گرفتن طلای المپیک کوتاهی نخواهم کرد

نکته حائز اهمیت‌تر از کسب سهمیه المپیک برای من رسیدن به مدال المپیک آن هم خوشرنگترین نوعش هست. می‌دانم که با توجه به شرایط سنی‌ام دیگر شانسی ندارم که در دوره بعدی رقابت‌های المپیک شرکت کنم. به همین دلیل تمام تلاشم را خواهم کرد تا در المپیک به مدال برسم و برای رسیدن به چنین هدفی نیاز به ارائه نمایشی فوق‌العاده دارم که برای پیاده کردن آن قطعا کوتاهی نخواهم کرد.
یکی از کشتی‌گیرانی که در سال‌های اخیر همیشه عضو تیم ملی کشتی فرنگی بوده، حبیب الله اخلاقی است. او که توانسته در تمامی تورنمت‌های معتبر جهان صاحب مدال شود، هنوز موفق نشده مدال المپیک را به گردن بیاویزد. اخلاقی که در فهرست نهایی تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان نماینده وزن 85 کیلوگرم انتخاب شده، قصد دارد تا در رقابت‌های جهانی آمریکا ضمن کسب مدال سهمیه المپیک را نیز به دست آورد تا در گروه‌بندی بازی‌های المپیک نیز در گروه مناسبی قرار بگیرد.


شرایط این روزهای اخلاقی چگونه است؟

با پایان یافتن مرحله چهارم از اردوهای شش مرحله‌ای تیم ملی، حس می‌کنم در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برم. با اینکه در روزهای اول، دور نخست اردوها از آمادگی لازم به دور بودم و کاملا نا آماده بودم اما با اتمام چهار مرحله از اردوها به روزهای اوجم نزدیک شده‌ام و به نظرم در فرصت باقیمانده تا شروع مسابقات بتوانم در بهترین فرم خود روی تشک بروم.

تیم ملی برای کسب سهمیه های لازم المپیک کار سختی پیش رو دارد؟

مسلما تمامی تیم ها با بهترین نفرات خود راهی این رقابت‌ها می‌شوند و اینکه در یک روز برای رسیدن به سهمیه باید چند کشتی بگیری شرایط را دشوار و سخت می‌کند. باید حداکثر تلاشمان را بکنیم تا بتوانیم رقیبان خوبی که داریم را از پیش رو برداریم. البته برای رسیدن به چنین هدفی نیاز به انگیزه‌ای داریم که به ما روحیه بالایی بدهد.

حمایت مسئولان ورزش برای ورود هر چه بیشتر ورزشکارانمان به المپیک چگونه بوده است؟

کمیته ملی المپیک اعلام کرده به ورزشکارانی که بتوانند سهمیه المپیک را به دست آورند 10 میلیون تومان پاداش به همراه 50 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته که این اقدام قطعا انگیزه ورزشکارانی مثل من را دو چندان می‌کند. قبلا از چنین پاداش‌هایی خبری نبود اما در این دوره از رقابت‌های المپیک شاهد حمایت خوبی از سوی مسئولان ورزش کشور هستیم و قطعا چنین حمایت‌هایی باعث می‌شود ورزشکاران ما با جدیت بیشتری تلاش کنند تا بتوانند یکی از مسافران کاروان ورزشی ایران در المپیک شوند. امیدوارم بتوان با ارائه نمایشی قابل قبول یکی از نفراتی باشم که سهمیه المپیک را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

جای خالی مدال طلای المپیک در کارنامه ورزشی تو به چشم می خورد،‌ در این دوره می توانی این خلا را پر کنی؟

نکته حائز اهمیت‌تر از کسب سهمیه المپیک برای من رسیدن به مدال المپیک آن هم خوشرنگترین نوعش هست. می‌دانم که با توجه به شرایط سنی‌ام دیگر شانسی ندارم که در دوره بعدی رقابت‌های المپیک شرکت کنم. به همین دلیل تمام تلاشم را خواهم کرد تا در المپیک به مدال برسم و برای رسیدن به چنین هدفی نیاز به ارائه نمایشی فوق‌العاده دارم که برای پیاده کردن آن قطعا کوتاهی نخواهم کرد.

یکی از کارهای خوبی که جدیدا مسئولین فدراسیون انجام می دهند تست سلامتی است که در پایان هر مرحله از اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی از ملی پوشان گرفته می شود، با این تست مشکلی نداری؟

مسئولان تیم ملی به این نتیجه رسیدند که جهت جلوگیری از محرومیت و تعلیق فدراسیون کشتی این تست از تمامی ملی‌پوشان گرفته شود تا کوچکترین آسیبی به فدراسیون وارد نشود. با این اقدام پاکسازی لازم در تیم ملی انجام می‌شود و نگرانی‌ها از تست‌های دوپینگی که در تورنمنت‌های بین المللی تا حدود زیادی برطرف می شود.

مسابقات انتخابی تیم ملی را چگونه دیدی؟

به نظرم نیازی نبود که مسابقات انتخابی برگزار شود و تیم ملی بدون این مسابقات هم می‌توانست انتخاب شود. برای مخالفت خود هم دلایل متقنی دارم اما با توجه به شرایط حساسی که این روزها کشتی فرنگی در آن قرار دارد بهتر است سکوت کنم تا حرف و حدیثی به وجود نیاید. انشاءالله پس از مسابقات جهانی در این باره صحبت خواهم کرد.

یکی از کشتی گیرانی که از باشگاه پرسپولیس طلب داشت تو بودی، در این زمینه اقدامی کردی؟

پس از المپیک لندن به عضویت تیم کشتی باشگاه پرسپولیس در آمدم و برای این تیم در رقابت‌های لیگ کشتی گرفتم اما الان که تقریبا سه سال است از آن زمان می‌گذرد هنوز پولم را نگرفته‌ام. برای گرفتن حقم به همراه دیگر کشتی‌گیران این باشگاه وکیل هم گرفتیم اما هنوز به پول خود نرسیدیم. با توجه به نابسامانی که این روزها بر باشگاه پرسپولیس حاکم است، بعید می‌دانم که این پول زنده شود.

با حضور پررنگ تیم‌هایی مثل بیمه رازی در رقابت‌های لیگ کشتی، این مسابقات بهتر از گذشته و با رنگ و بوی بهتری برگزار شد.

فصل گذشته این تیم با صرف هزینه بالا کشتی‌گیران ملی‌پوش را جذب کرد و باعث شد لیگ کشتی ایران در شرایط بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود. امیدوارم امسال نیز تیم‌های مختلف با اسپانسرهای قوی وارد لیگ شوند تا شاهد مسابقات جذابی باشیم.

https://shoma-weekly.ir/3Jr54r