ورزش

برای ماندن در پرسپولیس تردید دارم

برای فصل آینده مشخص نیست که در پرسپولیس حضور داشته باشم یا خیر. اول باید ببینم باشگاه مایل به ادامه همکاری با من هست یا خیر. پس از آن هم اول باید تسویه‌حساب فصل قبل انجام شود تا بعد تصمیم بگیرم که چه بکنم.

علیرضا حاجی میرزابابا- او از معدود نفراتی است که چه در دوران بازی و چه در دوران مربیگری از حاشیه دوری می کند، هر چند بعد از آن‌که کفش‌ها را آویخت اعلام کرد برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اما نتوانست جواب خواهش هواداران را بی جواب بگذارد و به عنوان دستیار علی دایی (یار دیرین خود در تیم ملی) در تیم محبوب خود به مربیگری پرداخت. کریم باقری شخصیتی آرام و کم حرف دارد و برای گرفتن مصاحبه ای هر چند کوتاه باید بارها با او تماس بگیری تا او را مجاب به صحبت کردن کنی. با این فوتبالیست خوب سابق و مربی کم حاشیه قرمز پوشان گفتگویی داشتیم که نتیجه آن را در ذیل می خوانید.


اولین فصل مربیگری چگونه گذشت؟

از اولین تجربه مربیگری‌ام راضی‌ام. خوب این تجربه جدیدی برای من بود. هرچند که از ابتدا تمایلی برای ورود به این عرصه نداشتم، اما آمدم و نکات مثبت و منفی را با هم دیدم. اگر بخواهم در این عرصه ماندگار شوم، باید سعی کنم بیشتر یاد بگیرم و این امر با حضور در دوره‌های مربیگری میسر خواهد شد.

یعنی در واقع دوست دارید در این کسوت بمانید؟

وقتی وارد این ماجرا شدم نمی دانستم که می خواهم بمانم اما امروز می دانم که باید بمانم.

چند سالی کاپیتانی پرسپولیس و تیم‌ملی را تجربه کردی واین موضوع نشان داد قدرت مدیریت یک تیم را داری.

مربیگری کار خیلی سختی است. باید ببینم شرایط چگونه خواهد بود و آیا اینکه می‌توانم حضوری مثبت در این عرصه داشته باشم یا خیر. باید تصمیمی بگیرم تا بعداً کسی نگوید کار را جدی نگرفتم. باید جدی باشم و در کلاس‌های پیشرفته شرکت کنم.

به نظر می‌رسد از تصمیم برای ورود به این عرصه راضی هستی؟

ورود به عرصه مربیگری برای من تجربه جدیدی بود. هم عصبانیت واسترس داشت هم هیجان و روزهای شاد. این عرصه جایگاهی است که هرکس نمی‌تواند با ورود به آن موفق شود. باید تجربه کسب کردودوره‌های مختلف را گذاراند.

کار مربیگری سخت‌تر است یا بازیگری؟

تجربه کار مربیگری با بازیگری دو مقوله کاملاً متفاوت از یکدیگر است. این موضوع را در همین سال اول مربیگری به خوبی متوجه شدم. هر کدام شرایط خاص خودش را دارد.

اما به نظر می‌رسد علاقه‌مند شده ای!

قبل از هر چیز باید تجربه‌ام بیشتر شود و دوره‌های مختلف کلاس مربیگری را بگذرانم تا هر جا که کار می‌کنم مفیدتر واقع شوم. فعلاً در اول راه قرار دارم و اگر قرار باشد این راه را ادامه دهم حتماً در کلاس‌های پیشرفته شرکت خواهم کرد.

با این توضیحات ادامه کارت در پرسپولیس چگونه خواهد شد؟

برای فصل آینده مشخص نیست که در پرسپولیس حضور داشته باشم یا خیر. اول باید ببینم باشگاه مایل به ادامه همکاری با من هست یا خیر. پس از آن هم اول باید تسویه‌حساب فصل قبل انجام شود تا بعد تصمیم بگیرم که چه بکنم.

بعضی ها می گویند که برای ادامه حضور در پرسپولیس منتظر تماس علی دایی هستی؟

من هیچ صحبتی در خصوص این که علی دایی باید با من تماس بگیرد نداشتم. این لطف دوستان بود که حرف‌های من را آن‌گونه که خودشان دوست داشتند تعبیر و منعکس کردند. صحبت من این بود که پس از پایان فصل یک نفر هم از باشگاه هیچ تماسی با من نداشته است. پس از انتخاب آقای رحیمی برای صحبت در خصوص تسویه‌حساب‌ها به باشگاه رفتم و با مدیرعامل جدید ملاقات کردم. چند روز پیش هم برای مشخص شدن وضعیتم یک جلسه دیگر با رحیمی داشتم.

گویا از پایین بودن مبلغ قراردادت شکایت داشتی؟

من قراردادم را به خاطردوستانم سفید امضاء کردم. اما انتظار این را نداشتم که چنین مبلغی برای من درنظربگیرند. بالاخره ارزش مربی پرسپولیس نباید این قدرباشد.

مبلغ قرارداد همان 180 میلیون تومان لیست اعلام شده بود؟

مشخص شدن دقیق این مبلغ مشکلی را حل نمی‌کند. من می‌گویم نباید پول پرداختی به مربی پرسپولیس پایین باشد. منظورم این نیست که خیلی بالا رود اما ارزش آن نباید کمترازمقداری باشد که برایش زحمت کشیده‌ایم.

این قضیه ربطی به بالا بودن رقم قرارداد علی دایی گران‌ترین مربی لیگ برتر ندارد؟

اینکه مبلغ قرارداد دایی چقدراست ارتباطی به من پیدا نمی‌کند. او هرچه قدردوست دارد قرارداد می‌بندد. درصحبت‌هایی که با رحیمی داشتم درمورد پایین بودن قراردادم صحبت کرده‌ام.

اینکه گفتی علی دایی من رادرجریان لیست بازیکنان درخواستی‌اش قرارنداد ازروی ناراحتی نبوده است؟

وقتی هنوز با باشگاه به توافق نهایی نرسیدم چه دلیلی دارد علی دایی به من بگوید چه بازیکنانی را مدنظر دارد. او بایستی پرسپولیس را برای جام باشگاه‌های آسیا آماده کند و نمی‌تواند منتظرتوافق من با باشگاه باشد.

یعنی علی دایی هیچ مشورتی با تو نکرد؟

قبلاً درمورد بازیکنان مورد نیاز تیم برای فصل بعد صحبت کرده بودیم. ولی زمانی که لیست خود را تحویل باشگاه داد من درجریان نفرات درون لیست نبودم.

برای همین برای مربیگری درپرسپولیس آسیایی دچارتردید هستی؟

فکرمی‌کنم دلایلم را گفته‌ام. اینکه پرسپولیس پس ازچند سال دوباره درآسیا حضور دارد خوشحال کننده است اما فشاری که مربیان تحمل می‌کنند زیاد است.

واین مشکلات ناشی از چه مسایلی هستند؟

وقتی مشکلات فراوانی که درطول فصل گذشته دیدم یادم می‌آید برای ماندن در پرسپولیس دچارتردید می‌شوم.

https://shoma-weekly.ir/JtxZn9