شهرستانها

برای بهبود وضعیت جهان چاره‌ای جز اصلاح ساختار شورای امنیت وجود ندارد

برای بهبود وضعیت صلح، امنیت و برپایی آرامش در جهان چاره‌ای جز اصلاح ساختار شورای امنیت وجود ندارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برای بهبود وضعیت صلح، امنیت و برپایی آرامش در جهان چاره‌ای جز اصلاح ساختار شورای امنیت وجود ندارد.
حجت الاسلام محمد حسن ذاکری درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس سران غیر متعهد گفت: صحبت‌های رهبری سند گویای ‌کاربردی بودن دین در عرصه سیاست‌ جهانی و اداره جوامع است از این رو انتظار می‌رود کشور‌های عضو این جنبش با سرلوحه قرار‌دادن بیانات رهبری در جهت مقابله با سلطه کشور‌های غربی وارد عمل شوند.
وی افزود: حرکت در مسیر صلح جهانی، حل مسئله فلسطین و مقابله با استکبار جهانی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است که باید از سوی اعضای جنبش نم باید در دستور کار قرار گیرد.
ذاکری اظهار داشت: یکی از چالش‌های بزرگی که دنیا را تهدید می‌کند، زیاده‌طلبی قدرت‌های سلطه‌گر در عرصه‌های بین‌الملل است و این موضوع تا زمانی که ساختار شورای امنیت وجود داشته باشد حل نخواهد شد و ظلم‌های بسیاری را به دولت‌های مستقل جهان تحمیل می‌کند؛از این رو برای بهبود وضعیت صلح، امنیت و برپایی آرامش در جهان چاره‌ای جز اصلاح ساختار شورای امنیت وجود ندارد.
قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم اظهار داشت: رهبری با استفاده از روش کشورهای غربی که استناد به دموکراسی و مبانی دموکراتیک است، خواهان تغییر در هندسه جهانی شدند از این رو انتظار است که سیاستمداران و دولتمردان غربی به خصوص آمریکا  که ادعای حقوق بشری و شعار دموکراسی را دارند، در این مسیر حرکت کنند. که این موضوع امری بدیهی به نظر می‌رسد زیرا رسوا خواهند شد و جایی برای آنها در جهان وجود نخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/qh8D9U