شهرستانها

برای ارتقای اقتصاد گیلان نیازمند همت و تعامل هستیم

با ۲۰ متر زمین می‌توان شرایطی را فراهم آورد که خانواده‌ای بتواند در آنجا به فعالیت تولیدی بپردازد و امرار معاش کند این طرح‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری میلیاردی ندارد. نیاز به این نیست که دولت سرمایه‌گذاری آنچنان داشته باشد بلکه نیازمند همت و تعامل است. باید فکر کنیم که مایحتاج مردم چگونه تامین شود. این توقع از آقای روحانی نیست؛ بلکه مدیران اعم از استاندار و معاونین و مدیران نهادهای استان باید چاره‌اندیشی کنند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان گفت: در جشنی که در ۲۴ خرداد در رشت برگزار شد و آقای استاندار و سایرین عنوان کردند که این دولت موفق بوده است و اگر بخواهیم سفر دکتر روحانی را به استان ارزیابی کنیم باید به آنها اعلام کنم که در سفر آقای روحانی چه پروژهای افتتاح شد؟ یا اینکه چه پروژهای کلید خورد؟

حسن کربلایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی «رشت پرس» با تشریح طرحی که در زمینه استفاده و بهرهوری از زمینهای رها شده بعد از کشت اولیه در طرح هایی نظیر تولید قارچ وجود دارد، افزود: با ۲۰ متر زمین میتوان شرایطی را فراهم آورد که خانوادهای بتواند در آنجا به فعالیت تولیدی بپردازد و امرار معاش کند این طرحها نیاز به سرمایهگذاری میلیاردی ندارد. نیاز به این نیست که دولت سرمایهگذاری آنچنان داشته باشد بلکه نیازمند همت و تعامل است. باید فکر کنیم که مایحتاج مردم چگونه تامین شود. این توقع از آقای روحانی نیست؛ بلکه مدیران اعم از استاندار و معاونین و مدیران نهادهای استان باید چارهاندیشی کنند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران و دولتمردان ما درگیر مسائل حزبی و سیاسی هستند. برخی از آنها میاندیشند که این دوران و فرصت ممکن است از دست برود و باید تشکیلات خود را تقویت کنند و برای انتخابات آینده برنامهریزی کنند و از امکانات دولتی بهرهگیری کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان افزود: در استان گیلان نیز حتی یکبار اتفاق نیافتاده است که استاندار محترم پیشنهادات و انتقادات احزاب و گروهها و فعالان سیاسی و اقتصادی را بشنود. توقع ما این است که وقتی نقدی میکنیم فردی پیدا شود و بگوید که چرا نقد میکنید. اخیرا در صحبتهایم خطاب به آقای استاندار مطرح کردم که در جشنی که در سالگرد دولت تدبیر و امید برگزار شد کدامیک از سخنرانانی که در آنجا حضور داشتند معتدل بودند؟ سوابق تندرویهای آن افراد موجود است. همان جریاناتی بودند که نقش تندروی در اصلاحات را داشتند و در جریان فتنه نقش اساسی ایفا کردند. موضوع فتنه خط قرمز نظام است و ما توقع داریم که استاندار محترم این انتقادات را پیگیری کنند. ما میتوانیم در حد کمک و یاری نقد کنیم نه در حد تخریب.

وی در خصوص فعالیت های دفتر گیلان حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تقریبا اکثر افرادی که در تشکیلات حزب در گیلان فعال هستند، جوانند. حتی افرادی در تشکیلات داریم که از دوران دبیرستان با شرکت در کلاسهای بصیرت به این تشکیلات قدم میگذارند. هر چقدر نیروهای جوان و قشر جوان تقویت شوند در فعالسازی تشکیلات نقش مهمتری خواهند داشت. بنده اعتقاد دارم که باید از نیروهای جوان و سنین پایین در تشکیلات مختلف استفاده کرد چون افرادی که سن و سالی از آنها گذشته به علت داشتن کهولت سن از انجام برخی از فعالیتها معذور هستند.

البته برخی از فعالیتهای سیاسی و اجتماعی که نیاز به تجربه بزرگان است باید از افراد پخته، با تجربه و عالم در آن زمینه بهره برد نظیر مجلس خبرگان که نیازمند علمایی است که در حوزههای علمیه در طول سالها تجارب ارزندهای را کسب نمودهاند و ابهامی وجود ندارد که این افراد دین خود را به دنیا بفروشند؛ اما زمانی که مثلا در خصوص ورزش صحبت میکنیم باید از نسل جوان استفاده شود و روی نسل جوان سرمایهگذاری میشود. در بخش کارگروههای فرهنگی در مؤتلفه از جوانان بهرهگیری میشود و جوانسازی بدنه تشکل در زمینه سیاسی و دینی یک ضرورت است.

https://shoma-weekly.ir/UVZTte