شهرستانها

بخش اعظم وعده‌های دولت در کردستان اجرایی نشده است

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کردستان در نامه‌ای به نماینده ولی فقیه در استان آورده است: دولت یازدهم در سه سال گذشته وعده‌هایی به مردم کردستان داده‌ است که ضمن تشکر از زحمات آنان، باید گفت بخش اعظم این وعده‌ها تحقق نیافته است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کردستان در نامهای به نماینده ولی فقیه در استان آورده است: دولت یازدهم در سه سال گذشته وعدههایی به مردم کردستان داده است که ضمن تشکر از زحمات آنان، باید گفت بخش اعظم این وعدهها تحقق نیافته است.

محضر حضرت آیتالله حسینیشاهرودی (دامت برکاته)، نماینده ولی فقیه و نماینده محترم مردم شریف کردستان در مجلس خبرگان رهبری

سلام علیکم

احتراما با حمد و سپاس خداوند منان، مقام معظم رهبری در اولین جلسه دیدار نمایندگان محترم مجلس خبرگان پنجم فرمودند «یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس خبرگان پیگیری مطالبات مردم از قوای سهگانه است».

همانطور که مستحضر هستید از عمر دولت یازدهم سه سال گذشته و یک سال باقی مانده است. از یکسال باقیمانده نیز حداقل 6 تا 7 ماه تحت تأثیر جریان انتخابات دوازدهم قرار میگیرد و عملا چند ماه کاربردی فعالیت خواهند نمود.

در سه سال گذشته دولت یازدهم وعده و وعیدهایی به مردم کردستان دادهاند که ضمن تشکر از زحمات آنان، قسمت اعظم این وعدهها تحقق نیافته است.

حزب مؤتلفه اسلامی کردستان خود را محق میداند که خلاصهای از این وعدههای داده شده را به عنوان نمونه به حضور حضرتعالی ارائه نماید، جنابعالی نیز دستور فرمایید که آن موارد را بررسی نموده و نتیجه را به سمع و نظر مردم کردستان برسانند تا مردم انشاءالله در خرداد 1396 برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم آگاهانهتر تصمیم بگیرند.

1. از منشور 10 مادهای آقای روحانی در انتخابات 1392 چند درصد جامه عمل پوشیده شده است؟

2. آقای وزیر کشور در جلسه معارفه آقای زاهدی به عنوان استاندار کردستان در آذرماه 1392 فرمودند، تشکیل شورای توسعه استان با حضور نخبگان و سرمایهگذاران از برنامههای راهبردی توسعه استاندار جدید کردستان خواهد بود. این شورا هر سه ماه یک بار در استان و هر 6 ماه یک بار در وزارت کشور برای ارائه راهکارهای علمی و عملی توسعه استان تشکیل جلسه خواهد داد، تاکنون چند جلسه تشکیل شده، اعضای این کارگروه چه کسانی هستند و دستاورد آن تاکنون چه بوده است؟

3. آقای استاندار در مصاحبه با خبرنگاران در هفته اول بهمن سال 1393 وضع جادههای کردستان را نامناسب نامید و تصریح کرد، با وصف اینکه در مسیر ترانزیت کشور و کریدر حمل و نقل شمال و جنوب قرار داریم؛ اما حتی یک متر آزادراه نداریم، حال گزارش نمایند در این سه سال چند متر آزادراه در کردستان ایجاد شده است.

4. دولت رسما اعلام نماید که براساس چشمانداز 20 ساله که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند در این سه سال چقدر از اهداف محقق شده است؟

5. آقای استاندار از پیشرفت برنامه چهارم در کردستان به شدت انتقاد میکردند. حال اعلام نمایند چه مقدار از اهداف برنامه پنجم توسعه که در دولت یازدهم قرار داشته، اجرایی شده است.

6. آقای استاندار در مصاحبه با سایت اطلاعرسانی دولت، هفته دوم اسفند 92 فرمودهاند، نرخ رسمی بیکاری در استان کردستان 28.2 درصد اعلام شده که قطعا بالاتر از این ارقام است و این رقم حدود 35 درصد نیز تخمین زده میشود، بعد از گذشت سه سال از عمر دولت اعتدال، نرخ بیکاری چقدر در کردستان کاهش یافته و چه اندازه اشتغال ایجاد شده است؟

7. جناب آقای استاندار کردستان دی ماه 1392 در دیدار با اصولگرایان فرمودند: کردستان از ضعف شدید در مدیریت و بدنه کارشناسی استان و عدم انجام امور به عنوان مهمترین مانع توسعه استان نام بردند. آیا این معضل مدیریتی و کارشناسی بعد از گذشت سه سال ترمیم شده است؟

8. سهشنبه 20 اسفندماه 1392 جناب استاندار در گفتگو با جامجم فرمودند: رویکرد دولت تدبیر و امید توسعه کردستان است و پشتوانه اجرایی در این رویکرد، تجربیات کاری و سوابق مدیریتی بنده که تنها استانداری هستیم با سوابق طولانی مدیریتی به ویژه در کسوت استانداری ...، ماحصلی از این موقعیتهای رویکردی را گزارش نمایند.

9. جناب آقای نوبخت در سفر اردیبهشت ماه 1393 در دومین جلسه شورای برنامهریزی و توسعه استان کردستان فرمودند: 608 میلیارد تومان بودجه و یک میلیارد و 300 میلیون دلار فاینانس در سال 1393 برای آبادانی کردستان پیشبینی شده است. گزارش نمایند چه مقدار از آن تحقق پیدا کرده و در چه برنامههایی؟

10. سفر چند ساعته آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در هفته اول خردادماه 94، 41 دستاورد برای کردستان داشته است از جمله پذیرش تا 100 طرح دیگر توسعه صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات در بخش صنعت، کشاورزی، و ارزی با دوره پرداخت دو سال بیشتر، افزایش 400 میلیارد ریال اعتبار فرودگاه سقز، راههای سنندج، مریوان و سنندج و موافقت با فاینانس تکمیل راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج و کمک 40 میلیاردی به تکمیل سالن 6 هزار نفری سنندج و... که نیاز است روندی از این طرحها به مردم گزارش شود.

11. در سفر آقای لاریجانی ریاست محترم مجلس نهم در هفته آخر اردیبهشت 94 به کردستان، در شورای اداری استان فرمودند: کارگروه توسعه کردستان در مجلس تشکیل میشود. آیا این کارگروه تشکیل شده است تاکنون چند جلسه داشته است؟ و اعضای آن چه کسانی هستند؟ و در این مدت دستاورد این کارگروه چه بوده است؟

12. چرا مسئولان وزارت کشور به غائله ایجاد شده هشتم اسفند 94 هیچ عکسالعملی نشان ندادند، چنانچه مدیریت، تدبیر و حسن ظن حضرتعالی نبود، قطعا و یقینا فتنه جدیدی در کردستان بهوجود میآمد، حداقل انتظار این بود که دولت تدبیر و امید مسببین این فتنه را به مردم معرفی میکردند و ضمن عذرخواهی از مردم شریف کردستان خاطیان را به اشد مجازات میرساندند.

https://shoma-weekly.ir/pBFcNf