ورزش

با هدف حمایت از ورزش ملی وارد لیگ کشتی شدیم

موسسه رازی با تمام وجود از ورزش اول کشور حمایت میکند. اگر این حمایت و همراهیها باشد میتوان امید داشت کشتی ایران همچنان با اقتدار و توان بالا در مسیر بالندگی گام بردارد. کسب عنوان قهرمانی باشگاههای جهان، حضور مؤثر در عرصه لیگ داخلی و حمایت همه جانبه از قهرمانان کشتی و مربیان راهی است که ما انتخاب کردهایم.
دکتر محمدرضا کاظمی - لیگ کشتی آزاد و فرنگی افتان و خیزان به حیات خود ادامه میدهد. تغییرات پیاپی در ارکان و چگونگی مقررات، نبود سیستم درست و سازماندهی شده اطلاعرسانی و رسانهای، مشکلات ناشی از نبود تماشاگران، ایجاد تغییرات در زمانبندی مسابقات و از همه مهمتر ضعف در جذب و جلب باشگاههای شناخته شده و حامیان مالی قدرتمند از لیگ کشتی موجود بی یال و دم و ؟؟ ساخت که با معیارهای معمول ومتداول تفاوتهای بسیاری دارد. در این میان و از جمع تمام تیمهایی که طی سالهای اخیر پای در میدان لیگ گذاشته، از آن خارج شده و یا علیرغم ضعف بنیه به کار خود ادامه دادهاند در این میان تنها یک تیم با اقتدار و توان کامل رونق بخش لیگ کشتی آزاد و فرنگی بوده است. موسسه بیمه رازی تنها تیمی بوده که با تمام وجود و امکانات پای در میدان گذاشته و طی سه سال علاوه بر فتح جام قهرمانی لیگ داخلی، عناوین قهرمانی باشگاههای جهان در هر دو رشته آزاد فرنگی را از آن خود کرده است. در راستای ارج نهادن به ورزش ملی و آیینی کشورمان که پیوندهای عمیقی با اعتقادات مردم جامعه دارد و نیز به پاس حمایتهایی که بیمه رازی از کشتیگیران، مربیان دیگر عوامل مرتبط انجام میدهد با کیومرث مهرابی سرپرست و مسئول تیمهای کشتی موسسه یاد شده هم کلام شدیم تا نظر او را در خصوص اهداف و دلایل فعالیت این مجموعه در ورزش اول جویا شویم.

مهرابی در پاسخ به این پرسش که هدف موسسه بیمه رازی از حضور در عرصه کشتی چیست، گفت: هدف اصلی مسئولین مربوطه حمایت از ورزش ملی و آیینی کشتی است، ورزشی که ریشه در فرهنگ غنی ایران دارد.

وی همچنین در ارتباط با این ادعا که گفته میشود بیمه رازی صرفاً با تکیه بر امکانات مالی و توان بالای خود موفق به شکست حریفان میشود، اظهار داشت: در بحث لیگ آن هم لیگ برتر اصل بر رقابت بین تیمهای مختلف است، البته که این سطح از مسابقات به صورت حرفهای برگزار میشود و اصولا باید تیمهایی در لیگ حضور پیدا کنند که بتوانند با تمام تواناییهای خود شرکت کنند.

مهرابی در رابطه با تغییرات مکرر قوانین و مقررات لیگ و بی روح بودن این مسابقات که باعث شده لیگ برتر کشتی در اندازههای ورزش اول برگزار نشود، خاطر نشان کرد: قبول دارم که تغییرات قوانین، موجبات کندی روند حرکت لیگ را فراهم کرد، اما بهتر است مسابقات از حالت متمرکز خارج و با روش گذشته یعنی رفت و برگشت برگزار شود چون تماشاگران رغبتی به حضور در سالن نشان نمیدهند. این مشکلات باید برطرف شود. مدیریت تیمهای کشتی بیمه رازی در پایان تأکید کرد: موسسه رازی با تمام وجود از ورزش اول کشور حمایت میکند. اگر این حمایت و همراهیها باشد میتوان امید داشت کشتی ایران همچنان با اقتدار و توان بالا در مسیر بالندگی گام بردارد. کسب عنوان قهرمانی باشگاههای جهان، حضور مؤثر در عرصه لیگ داخلی و حمایت همه جانبه از قهرمانان کشتی و مربیان راهی است که ما انتخاب کردهایم. امیدوارم تا حد امکان بتوانیم در راه خدمت به کشتی گام برداریم.

* عضو کارگروه ورزش حزب
https://shoma-weekly.ir/IBK2RJ