شهرستانها

با نهادینه شدن تحزب شاهد مدیریت « آزمون و خطا» نخواهیم بود

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان همدان گفت: شورای سوم همدان نتوانست آنچنان که باید ایفای نقش کند چرا که نقاط ضعف آن بیشتر از نقاط قوت آن بود.
محمود الفت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی محصول و میراث امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: نظام مقدس اسلامی امروز پرچمدار عزت، شرف و سربلندی در جهان اسلام است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در دنیای دوقطبی شرق و غرب ندای نه شرقی و نه غربی سر داد و قطب دیگری به نام جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد که همان عرضه حاکمیت اسلام و احیای اندیشه اسلامی به دنیای مادی قرن بیستم بود و نه تنها ایران بلکه جهان مدیون اندیشههای امام(ره) است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در همدان در ادامه با اشاره به اینکه امام راحل الگوی صدق در گفتار و عمل و تکلیفمداری و آشتیناپذیری با کفر است، افزود: امام خمینی نجاتدهنده مردم ایران از اسارت و بندگی شیطان بود.

الفت اضافه کرد: آمریکا ما را تهدید اول میداند و برای مقابله با ایران برنامهریزی کرده و بودجه گذاشته است، چون ایران منافع اقتصادی و سیاسی آمریکا را در خطر قرار داده است.

وی بیان داشت: وزن سیاسی، نظامی و علمی ایران به قدری بالا است که توانسته مهندسی جهانی و منطقهای را به هم بریزد و امروزه در منطقه سخنی بدون حضور ایران زده نمیشود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در همدان در ادامه با بیان اینکه ایران 34 سال است که از مدار سازش خارج شده، تصریح کرد: ایران بر مدار مقاومت میچرخد، پس باید عمدهترین چالش ما در داخل و خارج که تحریم اقتصادی است را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در ادامه به خدمات دولتهای گذشته اشاره کرد و یادآور شد: دولتهای گذشته با توجه به اینکه خدماتی را ارائه دادند، اما ضعفهایی نیز داشتند.

الفت در ادامه با بیان اینکه تحزب در ایران جا نیفتاده است، افزود: در حال حاضر امور بر مدار شخصمحوری میچرخد، در صورتی که اگر حزب حاکم شود، شعارها رنگ میبازند و در برابر آن برنامه و تیم اثرگذار خواهند بود.

وی اضافه کرد: با حاکمیت تحزب شاهد تغییرات گسترده در کابینه و عزل و نصبها نخواهیم بود و در واقع دچار آزمون و خطا نمیشویم و هرکس احساس تکلیف برای کاندیداتوری نخواهد کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در همدان افزود: حزب به مردم پاسخگوست و از همه مهمتر اشتباهات و خطاها به حساب نظام نوشته نخواهد شد و متوجه خود دولتها و احزاب میشود.

وی در ادامه با انتقاد برخی از نمایندگان در جانبداری از فرد خاصی در انتخابات گفت: برخی از نمایندگان به جای اینکه مردم را به مشارکت عمومی و حداکثری در خلق حماسه سیاسی دعوت کنند، از یک نامزد خاصی حمایت میکنند که این در شأن نمایندگی نیست و بهتر بود که شاخصهای اصلح را مطرح میکردند.

الفت در بخش دیگری از سخنان خود به شوراهای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: شورای سوم همدان نتوانست آن چنان که باید ایفای نقش کند، چرا که نقاط ضعف آن بیشتر از نقاط قوت آن بود.

وی ابراز داشت: شوراها نیز مانند احزاب حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند و اختلاف سلایق و عقیدهها نباید منجر به کند شدن کار شورا و خدمترسانی مردم شود و این در حالی است که تشکل موجب وفاق، همدلی و همرأیی میشود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در همدان اضافه کرد: در شورای سوم افتتاح برخی پروژهها و گزارش کار موکول به بعد از انتخابات شد.

وی افزود: از کارهای ناکردهای که شورا میباید انجام میداد و از اختلافات و از فرصتسوزیها، از سفرها و ناگفتههای آن، از تخلفات، انحراف از تعهدات، فامیلسالاری عدهای از آنها، غیبت در کمیسیون و خود شورا، خرج و هزینهها و درآمدهای شهرداری و از منافع حاصله اخباری منتشر نشد.

دبیر حزب موتلفه در همدان در ادامه به لیستهای متعدد برخی از تشکلها و اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره کرد و یادآور شد: ارائه لیست، کار احزاب قانونی و شناسنامهدار است نه گروههای فصلی که به هیچکس هم پاسخگو نیستند و شوراها را سکوی پرتاب و محل کشمکشهای سیاسی و محل معاملات خود کردهاند.

وی افزود: این نوع تبلیغات در ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری هم تسری یافته و در واقع موجب وهن شوراها میشود و نه تنها موجب بالا بردن مشارکت و شور انتخاباتی نمیشود، بلکه موجب سردرگمی مردم هم میشود.

https://shoma-weekly.ir/IiUgMy