ورزش

با بهترین نفرات در رقابت‌های آسیایی شرکت می‌کنیم

برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در ژاپن که مهد این ورزش است، احتمال قهرمانی ایران را پایین می‌آورد. ژاپنی‌ها که با برنامه‌ریزی حساب شده‌ای که داشتند، سال گذشته در رقابت‌های جهانی برمن آلمان دو مدال طلا را کسب کردند، حالا نمی‌خواهند جام قهرمانی از دست‌شان خارج شود.
گفتگوعلیرضاحاجی میرزابابا- ماجرای ائتلاف در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته، نخستین بار توسط غلامحسین دباغیان سرمربی تیم ملی کاراته مطرح شد. دباغیان که به 3 کاراتهکای بازنده در رقابتهای انتخابی فرصت داده بود تا به اردوی تیم ملی ملحق شوند و با انجام تمرینات مستمر شانس خود را برای حضور در ترکیب نهایی تیم ملی بیازمایند، ولی آنها به همراه ملیپوشان دیگری میخواستند رقابتهای انتخابی دوباره برگزار شود. این درخواست موجب شد دباغیان در تصمیمی قاطع هر 3 نفر را کنار گذارد. علیرغم اینکه دباغیان معتقد است که ائتلافی در میان کاراتهکاها بوده و همین موضوع باعث شده تا او عذر آنها را بخواهد، اما گنجزاده، فرخی و بابان معتقدند آنها چنین ائتلافی را تشکیل ندادهاند. این موضوع را عسکری و سنچولی نفرات حاضر در اردوی تیم ملی نیز تایید میکنند.

این روزها تلاش زیادی را برای آماده سازی تیم ملی کاراته انجام می دهید؟

بله ، همینطور است، تلاش کادر فنی و تمام ملی پوشان کاراته این روزها در بالاترین سطح خود قرار دارد و در نقطه اوج تمرینات هستیم و باید تیم را به بهترین شکل ممکن برای مسابقات قهرمانی آسیایی ژاپن مهیا کنیم .

در خصوص اتفاقاتی که در هفته گذشته در انتخابی کاراته رخ داد چه نظری دارید؟

این موضوع از دیدگاه من تمام شده و این روزها مشغول برگزاری اردوی تیم ملی هستیم تا با بهترین نفرات در رقابتهای آسیایی شرکت کنیم. طبق قانونی که موجود بود رقابتهای انتخابی را برگزار کردیم و نفرات برتر به اردوی تیم ملی راه یافتند. سعی میکنم به جای فکر کردن به گذشته، به دنبال قدرتمند کردن ملیپوشان باشم و تلاش میکنم تا نقاط ضعف بچهها را برطرف کنم.

اگر می خواستید سه ملی پوش خاطی را از اردو حذف کنید چرا آنها را بعد از موفق نشدن در انتخابی به اردو دعوت کردید؟

قبلا هم گفتم که برای رعایت عدالت اجازه دادم نفرات قبلی به اردوی تیم ملی بازگردند اما آنها تخلف کردند و خواهان تکرار انتخابی شدند. وقتی به آنها فرصت دادم و استفاده نکردند چه دلیلی دارد، این نفرات در تیم ملی بمانند. آنها به چه دلیل به فدراسیون و وزارت ورزش نامه نوشتند و میخواستند با تکرار انتخابی سرمربی تیمشان را زیر سوال ببرند!

اگر این افراد اظهار ندامت کنند جایی برای بخشش آنها وجود دارد؟

در چنین شرایطی باز هم اگر این افراد ابراز ندامت میکردند و فرصت داشتیم، علیرغم میل باطنیام باز هم آنها میتوانستند به اردوی تیم ملی اضافه شوند اما افسوس که دو ماه تا شروع رقابتهای قهرمانی آسیا باقی مانده و 80 درصد ترکیب تیم ملی مشخص شده است. اینجا جا دارد از دکتر گودرزی وزیر ورزش و آقای سمندر رئیس فدراسیون کاراته تشکر کنم که با حمایت به موقعشان به تیم ملی کاراته کمک کردند.

قول قهرمانی را به هموطنان می دهید؟

برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در ژاپن که مهد این ورزش است، احتمال قهرمانی ایران را پایین میآورد. ژاپنیها که با برنامهریزی حساب شدهای که داشتند، سال گذشته در رقابتهای جهانی برمن آلمان دو مدال طلا را کسب کردند، حالا نمیخواهند جام قهرمانی از دستشان خارج شود.

https://shoma-weekly.ir/GrJ10W