ورزش

با برنامه‌ریزی می‌توان کمبودهای «لیگ» را جبران کرد

لیگ بر‌تر چهاردهم فوتبال ایران نیز استارت خورد و تیم‌ها کار خود را رسماً آغاز کردند، اما غیرقابل انکار است که همه تیمهای لیگی برای رسیدن به اوج قله آمادگی نیازمند زمان هستند و اصولا آمادگی‌های تاکتیکی در گذر زمان و با بازی کردن اعضای اصلی تیم در کنار یکدیگر شکل می‌گیرد. با اتکای به این واقعیت می‌توانیم اشکالات فنی تیمهای لیگی در هفته‌های آغازین را کمی تا قسمتی نادیده بگیریم و بر همین منوال اشکالاتی که در امر اجرای مسابقات وجود دارد!
شاهین تهرانی- در نگاه ایدهآل تیمها باید با آمادگی کامل پای به لیگ بگذارند اما در دنیای واقعی هیچ لیگی را نمییابید که تیمهای آن با آمادگی صددرصد وارد بازیها شوند. حتی لیگهای معتبر جهان هم در حالی استارت میخورند که تیمها با ۶۰-۷۰ درصد توان واقعی خود به زمین میآیند، چه برسد به فوتبال ایران که تیمهای لیگیاش حتی بعد از شروع لیگ هم در شناخت مالک خود مشکل دارند!

لیگ برتر چهاردهم فوتبال ایران نیز استارت خورد و تیمها کار خود را رسماً آغاز کردند، اما غیرقابل انکار است که همه تیمهای لیگی برای رسیدن به اوج قله آمادگی نیازمند زمان هستند و اصولا آمادگیهای تاکتیکی در گذر زمان و با بازی کردن اعضای اصلی تیم در کنار یکدیگر شکل میگیرد. با اتکای به این واقعیت میتوانیم اشکالات فنی تیمهای لیگی در هفتههای آغازین را کمی تا قسمتی نادیده بگیریم و بر همین منوال اشکالاتی که در امر اجرای مسابقات وجود دارد!

برخی میپندارند تیمهای موفق لیگ، تیمهایی هستند که در هفتههای آغازین، امتیازات خوبی جمع کنند و بتوانند با اتکای به آن امتیازات از‌‌ همان ابتدا از سایرین فاصله بگیرند اما در همین لیگ برتر خودمان داشتهایم، تیمهایی که در نیم فصل درخشیده و حتی به مقام قهرمانی نیم فصل هم رسیدهاند اما در ‌‌نهایت راهی دسته یک شدند! بنابر این آنچه مهمتر از نتیجهگیری در هفتههای اول است رسیدن به انسجام تیمی و آمادگی کامل بدنی برای یک لیگ فشرده و دشوار است. در واقع آنچه در ابتدای لیگ اهمیت دارد، هماهنگ شدن بازیکنان جدید با قدیمی ترها در شرایط مسابقه و رسیدن به آرمان تیمی است.

هوادارانی که به خاطر نتایج نامطلوب تیمشان در هفتههای اول ناراحت و نگران هستند به‌‌ همان اندازه در اشتباه هستند که طرفداران خوشحال و مغرور تیمهای صدرنشین! البته گاهی هوادار حرفهای با شرایطی که در تیم خودش میبیند به این باور میرسد که تیمش امسال اوضاع مناسبی دارد و هوشمندانه به آینده امیدوار میشود و بر عکس، اما معمولا چنین نیست!

خلاصه اینکه تنور لیگ در حال گرم شدن است. بیهوده به تیمی دل نبندیم و بیهوده از تیمی دل نبریم که هم زود جشن گرفتن غلط است و هم پیش از موعد سوگواری کردن!

https://shoma-weekly.ir/KB3zsg