اقتصاد

با این وضع صادرکنندگان به سمت بیکاری می‌روند

صادرکنندگان با این وضعیت به سمت بیکاری می‌روند و بهترین شغلی که برای صادرکننده پیشنهاد می‌دهم، این است که پولشان را در بانک بگذارند و سود 23 درصدی بگیرند
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: صادرکنندگان ۶ ماه بعد به پول صادرات کالا می‌رسند و نرخ ارز مشخص نیست و بهترین شغلی که برای صادرکنندگان پیشنهاد می‌دهم، این است که پول‌شان را در بانک بگذارند و سود ۲۳ درصدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، اسدالله عسگراولادی در بیست و هشتمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران پس از ارائه گزارشی از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی توسط ولی‌الله افخمی معاون اقتصادی سازمان گفت: بیمه‌های تأمین اجتماعی مطالبه دروغین دارند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه 25 سال پیش کارگری در کارخانه داشته که هم‌اکنون فوت شده است و تسویه‌حساب‌های این کارگر هم به صورت کامل انجام شده، بیان داشت: هم‌اکنون تأمین اجتماعی مدعی است بیمه کارگر مذکور باید بابت شغل سخت پرداخت می‌شده، درحالی‌که در زمان اشتغال کارگر مذکور، این اتفاق نیفتاده و بابت این موضوع 6 میلیون تومان جریمه صادر شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: این جریمه به اجرا گذاشته شده و بابت آن ماشین‌آلات کارخانه توقیف شده، در حالی‌که اصلاً بیمه تأمین اجتماعی حق توقیف مگر با رأی دادگاه را ندارد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه با بیان اینکه فریاد ارز تک‌نرخی را سال‌هاست که می‌شنویم، گفت: اما هنوز دولت نتوانسته است که ارز را تک‌نرخی کند.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان با این وضعیت نمی‌توانند برنامه‌ریزی صادراتی داشته باشند، افزود: هر کالایی که صادر می‌شود، حدود 6 ماه طول می‌کشد تا پول کالای صادراتی بازگردد، درحالی‌که صادرکننده نمی‌داند نرخ ارز پس از 6 ماه چقدر است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: صادرکنندگان با این وضعیت به سمت بیکاری می‌روند و بهترین شغلی که برای صادرکننده پیشنهاد می‌دهم، این است که پولشان را در بانک بگذارند و سود 23 درصدی بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/Sciykd