ورزش

با این نگاه به امید امید چندانی نیست

محمد خاکپور و دستیارانش تمرین می‌دهند، بازیکنان تلاش می‌کنند و حبیب کاشانی و سایر دست‌اندرکاران زحمت می‌کشند؛ اما به تنهایی کاری از پیش نخواهند برد. باید از باشگاه‌های ایرانی پرسید که چرا محض رضای خدا برای یکبار هم شده مطامع شخصی و تیمی را فدای منافع ملی نمی‌کنید؟ از آن گذشته چه دلیلی دارد سازمان لیگ تجدید نظری در برنامه‌ریزی خود انجام نمی‌دهد تا باشگاه‌ها با طیب خاطر بیشتری بازیکنان خود را در اختیار تیم امید بگذارند؟
دانیال فدائی- مطلب را از این جا آغاز میکنیم که نرفتن به المپیک طی چهار دهه گذشته تنها گناه فدراسیون فوتبال در سالهای گذشته و زعمای آن نیست. مربیان و بازیکنان هم مقصر اصلی به شمار نمیروند و حتی نمیتوان فقط به باشگاههای فوتبال خرده گرفت. سالیان متمادی فوتبال ایران با بینظمی و تنش روبهرو بوده و مجموعهای ناهمگون را تشکیل دادند که تیم امید را از رسیدن به هدف دور کردهاند!

همان طور که مستحضرید تیم ملی امید کشورمان باید از ابتدای فروردین ماه سال 94 در مرحله مقدماتی مسابقات المپیک 2016 برزیل به مصاف حریفان آسیایی برود.

بیتعارف باید گفت: این تیم از نگاه ملی پشت سر خود برخوردار نیست. محمد خاکپور و دستیارانش تمرین میدهند، بازیکنان تلاش میکنند و حبیب کاشانی و سایر دستاندرکاران زحمت میکشند؛ اما به تنهایی کاری از پیش نخواهند برد. باید از باشگاههای ایرانی پرسید که چرا محض رضای خدا برای یکبار هم شده مطامع شخصی و تیمی را فدای منافع ملی نمیکنید؟ از آن گذشته چه دلیلی دارد سازمان لیگ تجدید نظری در برنامهریزی خود انجام نمیدهد تا باشگاهها با طیب خاطر بیشتری بازیکنان خود را در اختیار تیم امید بگذارند؟

از سوی دیگر «سردار آزمون» و «علیرضا جهانبخش» دو بازیکن مطرح و لژیونر کشورمان به اردوی تیم امید فراخوانده شدند؛ ولی در کمال تعجب میشنویم هر دو قرار است همراه تیم بزرگسالان به اردوی نوروزی اتریش بروند!

بهراستی بازی دوستانه با شیلی و سوئد مهمتر است یا رقابتهای مقدماتی المپیک 2016 برزیل؟بر اساس کدام منطق تیم ملی امید باید قربانی بازی تدارکاتی تیم ملی بزرگسالان شود؟!

بیتردید بخشی از این ماجرا به شخص «علی کفاشیان» برمیگردد که از اقتدار کافی برخوردار نیست!

رئیس خنده روی فدراسیون فوتبال باید بخواند و بداند که در شرایط کنونی بازیهای مقدماتی المپیک 2016 و تیم ملی امید مهمتر از دیدار تدارکاتی تیم بزرگسالان است و «آزمون» و «جهانبخش» باید در اختیار «محمد خاکپور» قرار بگیرند. نکتهای که باید به «کارلوس کی روش» نیز یادآوری میشد.

https://shoma-weekly.ir/0lYkgx