ورزش

با این تصمیمات امید چندانی نیست

عجبا که هر چهار وزنه‌بردار در مسابقات جهانی 2015 آمریکا روی تخته رفتند و هنوز معلوم نیست بهداد سلیمی یا سعید محمدپور چه زمانی می‌توانند وزنه بزنند!

مهدی یکتا- درچند شماره گذشته نشریه «شما» پیرامون مسائل مختلف و مشکلات وزنهبرداری کشور نوشتیم؛ اما ظاهرا گوش شنوایی در فدراسیون وجود ندارد و این رشته مدالآور کماکان در سراشیبی سقوط قرار دارد!

همگان اذعان دارند پیکارهای جهانی وزنهبرداری برای ما واقعا فاجعه بود. سقوط تیم ملی وزنهبرداری کشورمان از رده سوم به جایگاه نازل پانزدهم برای تمامی دلسوزان ورزش تاسفآور بود.

این عنوان پانزدهم بدترین نتیجه وزنهبرداری طی 20 سال گذشته در مسابقات جهانی بود که تصور میکردیم فدراسیون «علی مرادی» را به خود آورده باشد؛ اما زهی خیال باطل! پیشتر نوشتیم انتظار داریم پس از ناکامی در مسابقات جهانی 2015 آمریکا شاهد تغییر و تحولاتی در وزنهبرداری باشیم؛ ولی هیچ اتفاقی نیفتاد! پس از آن همه انتقاد، جلسات کارشناسی و ریشهیابی مشکلات، فدراسیون باز هم حکم به ابقای «حسین توکلی» سرمربی کم تجربه کشورمان داد با این تفاوت که یک مشاور بلغاری هم کنار دستش حضور داشته باشد! از آن بدتر کنار گذاشتن «4» وزنهبردار شاخص و ملیپوش ایرانی بلافاصله پس از ابقای «توکلی» بود. سرمربی تیم ملی وزنهبرداری «13» وزنهبردار از جمله «بهداد سلیمی» و «سعید محمدپور» مصدوم(!) را به اردوی تیم ملی فراخواند که هیچ نامی از جابر بهروزی، مجید عسگری، نواب نصیرشلال و رسول تقیان در آن دیده نمیشود!

عجبا که هر چهار وزنهبردار در مسابقات جهانی 2015 آمریکا روی تخته رفتند و هنوز معلوم نیست بهداد سلیمی یا سعید محمدپور چه زمانی میتوانند وزنه بزنند!

در پی این اتفاق «نواب نصیرشلال» مرد نقرهای المپیک لندن مصاحبهای انجام داد و گفت: «خطخوردن ما فنی نبود؛ بلکه یک تسویه حساب شخصی بود!»

جالب آنکه سرمربی تیم ملی یا فدراسیون وزنهبرداری هنوز دلیل کنارگذاشتن این 4 وزنهبردار ملیپوش را اعلام نکردند تا ابهامات بیشتری به وجود بیاید!

شنیدن این اخبار آن هم در فاصله 7 ماه مانده به المپیک 2016 ریو ما را نگران میکند. به هر حال ورزشدوستان ایرانی روی مدال وزنهبرداری در المپیک حساب ویژهای باز کردهاند و با این تصمیمات و شرایط موجود نمیتواند امید چندانی به موفقیت داشت.

در واقع ما مطالب و انتقادات خود را مینویسیم و فدراسیون هم راه خود را میرود. به قول شاعر؛

گوش اگرگوش تو و ناله اگر ناله من

                                       آنچه به جایی نرسد، فریاد است!

https://shoma-weekly.ir/063Shv