ورزش

با این برنامه‌ها، نتیجه نمی‌گیریم!

بحران دلار نه تنها بر اقتصاد کشورمان تأثیر گذاشته و زندگی و معیشت بسیاری از مردم را با مشکلاتی جدی مواجه کرده، بلکه در ورزش نیز گرفتاری‌هایی به وجود آورده و باعث شده برخی فدراسیون‌ها برای کاهش هزینه‌ها به دنبال حذف مربیان خارجی باشند.
مهدی یکتا - بحران دلار نه تنها بر اقتصاد کشورمان تأثیر گذاشته و زندگی و معیشت بسیاری از مردم را با مشکلاتی جدی مواجه کرده، بلکه در ورزش نیز گرفتاری‌هایی به وجود آورده و باعث شده برخی فدراسیون‌ها برای کاهش هزینه‌ها به دنبال حذف مربیان خارجی باشند.
البته برخی فدراسیون‌های ورزشی که به شدت هول شده‌اند(!) دست پیش گرفته و پس از لغو قرارداد با مربیان خارجی اعلام کرده‌اند «این مربیان زیاد هم کارآیی نداشته‌اند و...!»
به این دوستان باید یادآوری کنیم اگر مربی خارجی کارآیی ندارد، به چه علت با آنها قرارداد بسته‌اید؟ چرا از اول روی این مسأله کارشناسی نکردید تا پول بیت‌المال به هدر برود و...؟
بگذریم. نمی‌خواهیم از اصل مطلب دور شویم و گرنه با این فدراسیونها خیلی کار داشتیم! باری در شرایطی که هر روز بحث اخراج یک مربی خارجی به دلیل عدم توانایی در پرداخت حق و حقوق آنان به گوش می‌رسد، دکتر حمید سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به تازگی به نکته ظریفی اشاره کرده و گفته است: «در حال حاضر حفظ برخی مربیان توانا مثل کارلوس کی روش و خولیو ولاسکو ضروری و در اولویت است».
ضمن تأیید صحبت‌های سجادی باید یادآوری کنیم؛ در شرایط فعلی و برای فتح سکوهای آسیایی حفظ مربیانی چون کارلوس کی روش و خولیو ولاسکو باید در اولویت قرار بگیرد. حتی معتقدیم در برخی رشته‌های وارداتی دیگر نظیر بسکتبال نیز باید بشیروویچ را حفظ کنیم. از آن گذشته در برخی رشته‌های پایه‌ای چون شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک با ضعف‌های فراوانی مواجه هستیم و ضروری است نسبت  به حفظ مربیان خارجی و حتی جذب نفرات جدید تر اقدام شود.
بنابر این و همان طور که حمید سجادی تأکید کرده‌اند بار دیگر به برخی فدراسیون‌ها یادآوری می‌کنیم؛ در فسخ قرارداد مربیان کارآمد خارجی عجله به خرج نداده و هول نشوند! طبق اخبار موثق و شنیده‌های ما مذاکراتی فی ما بین دکتر عباسی و بهمنی – رئیس کل بانک مرکزی – انجام شده و قرار است به زودی تسهیلاتی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد تا به ترتیب اولویت بین فدراسیون‌های ورزشی تقسیم شود.
بنابر این توصیه می‌کنیم رؤسای فدراسیون‌های مختلف ورزشی قبل از انجام هر اقدامی به منافع ملی فکر کرده و پس از مشورت با مسئولین وزارت ورزش و جوانان، قرارداد مربیان خارجی را فسخ و یا تمدید کنند.

https://shoma-weekly.ir/Jl62LO