شهرستانها

با اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور شاهد کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود

رئیس جمهور به برخی از پروژههای کلیدی استان از جمله سد تنگ سرخ بازدید کردند و در صورت بهرهبرداری از این سد تحولی در استان ایجاد میشود، رئیس دولت نسبت به استفاده از ظرفیت شهرهای صنعتی و مانعزدایی از این شهرها و شهرکها، صنعت گاز و پتروشیمی در گچساران و همچنین اشتغالزایی و استفاده از استعدادهای بالقوه تأکید کردند.
علی محمد دانشی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سفر رئیس دولت سیزدهم به این استان گفت: برنامههای متنوعی در سفر یک روزه رئیس‎جمهور  با همراهی چهار تن از وزرا از جمله وزیر صمت، کشاورزی، نیرو و نفت انجام شد؛ حضور وزرا نکته مثبتی در این سفر بود؛ زیرا به دلیل محدودیت زمان وزرا برای مطالعه میدانی به شهرستانهای استان رفته و از ظرفیتها و وضع موجود مطلع شدند.
دانشی افزود: رئیس جمهور به برخی از پروژههای کلیدی استان از جمله سد تنگ سرخ بازدید کردند و در صورت بهرهبرداری از این سد تحولی در استان ایجاد میشود، رئیس دولت نسبت به استفاده از ظرفیت شهرهای صنعتی و مانعزدایی از این شهرها و شهرکها، صنعت گاز و پتروشیمی در گچساران و همچنین اشتغالزایی و استفاده از استعدادهای بالقوه تأکید کردند.
دبیر استان کهگیلویه با بیان اینکه آیتالله رئیسی نسبت به استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای تحقق مصوبات در سفر اخیر خود تأکید داشت خاطرنشان کرد: حدود 217 طرح مورد ارزیابی قرار گرفت، 80 طرح در حوزه زیربنایی، 5 طرح در حوزه صنعت و معدن، 12 طرح در زمینه بهداشت و درمان، 48 طرح در حوزه فرهنگی و اجتماعی، 14 طرح در زمینه نفت، 52 طرح در حوزه آب و خاک و کشاورزی و 34 طرح نیز در زمینه گردشگری با توجه به ظرفیت مرکز استان است. اگر طی یک تا دو سال آینده این طرحها عملیاتی شود تحولات خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.
وی افزود: رئیسجمهور همچنین از شهر زلزلهزده سیسخت و مراحل بازسازی 680 واحد مسکونی بازدید کرد، به هر حال سفر اخیر فشرده بود و در عین حال طرحهای مناسبی در دست اقدام قرار گرفته که برای آینده استان امیدوار کننده است.
دانشی در خصوص متولی اجرایی طرحهای استانی خاطرنشان کرد: استاندار و نماینده دولت موظف به پیگیری مصوبات هستند و در ادارات ذیربط مدیران کل باید با وزاری دولت هماهنگ و پیگیر اجراییسازی طرحها باشند.
دبیر کهگیلویه درپاسخ به این سؤال که این طرح‎ها تا چه میزان بر کاهش نرخ بیکاری در استان تأثیر خواهد داشت پاسخ داد: اگر تنها سد تنگ سرخ به بهرهبرداری برسد حداقل بیش از 50 هزار شغل میتواند ایجاد کند؛ زیرا بخش عمدهای از زمینهای کشاورزی بویراحمد زیر پوشش قرار میگیرد و آب کشاورزی و آب شرب تأمین میشود و باغداری و پرورش ماهی و... رونق میگیرد. چندین طرح مورد تأکید رئیسجمهور قرار گرفت و اگر مصوبات این سفر اجرایی شود در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری مؤثر خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/tCy0m8