شهرستانها

بایسته‌های امربه معروف در چهارمحال و بختیاری

متاسفانه بسیاری از افراد جامعه به آن واقف نیستند بر این اساس این مهم در مهجوریتی نسبی فرومانده است، قدر مسلم کسانی که ادعای مسلمانی می‌کنند، فریضه امربه معروف هم مانند ادای نماز و روزه برایشان جا افتاده است، اما برخی به ظاهر متدین، امر به معروف و نهی از منکر را در جایگاه واجب شرعی نمی‌دانند.
مراد کاظمی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر، دو فریضه واجب در فروع دین ما هستند، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه به آن واقف نیستند بر این اساس این مهم در مهجوریتی نسبی فرومانده است، قدر مسلم کسانی که ادعای مسلمانی میکنند، فریضه امربه معروف هم مانند ادای نماز و روزه برایشان جا افتاده است، اما برخی به ظاهر متدین، امر به معروف و نهی از منکر را در جایگاه واجب شرعی نمیدانند.

وی در خصوص راههای احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم شریف استان ما در جامعه اسلامی، باید فعالیتهای بسیاری در این زمینه انجام دهند، راهاندازی تشکیلات و ستادها و شوراهای امر به معروف هر چقدر گستردهتر و بیشتر شوند تاثیر این فریضه را به وفور در شهرهای مختلف چهارمحال وبختیاری هویدا میکنند، در اینجا افرادی که در قبال این امر احساس مسئولیت میکنند، اگر سازماندهی شوند، به تاثیرمندی آن کمک کردهاند. دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری، وظیفه صدا و سیما و آموزش و پرورش استان در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر را سنگینتر از دیگر نهادها دانست و تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش از آنجا که با دانش آموزان از ابتدای سنین رشد و تکامل در ارتباط است و همچنین رسانه ملی به صورت رسانهای گسترده و قابل دسترسی برای همگان باید نقش خود را در احیای امر به معروف و نهی از منکربه خوبی ایفا کنند. کاظمی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید ابتدا در نهادهای ذی ربط انجام شود. دستگاههای اداری باید در نشستها و محافل خود مقید به این نکته شوند که ابتدای برنامه، نکته یا حدیث یا سخنرانی درباره یکی از مصادیق امر به معروف اختصاص دهند. همچنین روزنامهها و نشریات هم از این امر مستثنی نیستند و باید در این زمینه هم خود به این کار اقدام نموده و هم عموم را به این امر دعوت کنند.

https://shoma-weekly.ir/X4BaJy