شهرستانها

باید توانمندی‌های استان را به فرصت تبدیل کرد

بر اساس شواهد موجود، توانمندسازی‌های کردستان چشمگیر است لذا مسئولین باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق این توانمندی‌ها را به فرصت تبدیل کنند؛ لذا ما به مسئولین محترم در استانداری پیشنهاد کردیم که برنامه توسعه ششم بعد از سفر دولت به کردستان نوشته شود تا اینکه حتی‌الامکان با دیدگاه‌های جدید تدوین گردد تا در اجرا و آسیب‌شناسی‌ها با موفقیت بیشتر عملیاتی شود.
جلیل مهدی عراقی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کردستان با یادآوری این موضوع که قرار است در دهه اول مرداد ماه رئیسجمهور محترم به اتفاق اعضای دولت، سفری کاری و استانی به کردستان داشته باشند گفت: استان کردستان نیازمند این است که برنامهریزیها و بودجه قابل توجهای از طرف دولت دیده شود و چشم مردم خوب ما در راه است تا اینکه این اتفاق مبارک بیفتد.

وی افزود: برای استان ما اولویت اول ساخت و ترمیم زیرساختها است که دولت محترم باید برای آن برنامه داشته باشد و اهتمام بورزد.

دبیر استان یادآور شد: کردستان استانی است که همه ساله گردشگران زیادی در فصل خودش دارد؛ در حالی که ما نیاز به بازسازی شهری داریم. وی افزود: در فواصل شهرهایمان جادههای خوبی نداریم و این میطلبد که دولت در مقوله توسعه زیرساختها جدیت به خرج دهد.

مهدی عراقی موضوع مهم فرهنگ در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند استان کردستان استانی فرهنگی است؛ اما در عین حال ما میبینیم هنوز کار مفید و چشمگیری انجام نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نزدیک به 40 شبکه ماهوارهای با زبان کردی برای کردستان ما برنامه دارند که اکثر آنها به منظور عناد و دشمنی این کارها را انجام میدهند؛ بنابراین انتظار داریم که دولت و همینطور رسانه ملی که مسئولیت خطیری دارد برنامههایی در این ارتباط تدارک ببینند تا مردم از نظر فرهنگی از آسیبها مصون بمانند.

دبیر استان در خاتمه در دنباله مطالبات مردم کردستان از سفر دولت محترم به استان گفت: بر اساس شواهد موجود، توانمندسازیهای کردستان چشمگیر است لذا مسئولین باید با برنامهریزیهای دقیق این توانمندیها را به فرصت تبدیل کنند؛ لذا ما به مسئولین محترم در استانداری پیشنهاد کردیم که برنامه توسعه ششم بعد از سفر دولت به کردستان نوشته شود تا اینکه حتیالامکان با دیدگاههای جدید تدوین گردد تا در اجرا و آسیبشناسیها با موفقیت بیشتر عملیاتی شود.

https://shoma-weekly.ir/STCTtb