شهرستانها

باید به کارآفرینان مشاغل خانگی و تولیدات سنتی بها داده شود

مقابله با قاچاق باید به صورت جدی در دستور کار باشد هر نوع کالای قاچاق باید معدوم شود نه اینکه توقیف و از طریق مراکز دولتی دوباره توزیع گردد. باید به کارآفرینان مشاغل خانگی و تولیدات سنتی و خصوصا زنجیره تولید بها داده شود تا رونق اقتصادی صورت پذیرد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سمنان گفت: پدیده قاچاق در نوع اقتصادی همچون موریانه اساس تولید و اقتصاد کشور را متزلزل میکند.

حسن خرمیان در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» در پاسخ به اینکه واردات قاچاق بیرویه چه آسیبهایی به صنایع موجود در استان وارد میکند، بیان داشت: قاچاق پدیدهای است که تقریبا در همه دنیا امری مذموم و همانند موریانه آرام اساس تولید و اقتصاد یک کشور را متزلزل میکند. وی اضافه کرد: این پدیده همراه خود علاوه بر وابستگی اقتصادی و ضربه به تولید و فرهنگ کار و تلاش یک ملت وابستگی فرهنگی و غربزدگی را همراه خود وارد کشور مینماید.

خرمیان یادآور شد: در طول سالیان گذشته تا به امروز اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال بر پایه خوداتکایی و دوری از وابستگی اقتصادی و فرهنگی به بیگانگان بوده است.

دبیر حزب مؤتلفه استان پیامدهای تقویت مراکز دانش بنیان استان سمنان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پایه و اساس شکلگیری اقتصاد پویا و ملی کشور در ابتدا میبایست با تفکر به باور ممانعت قاچاق در مسئولان و مردم صورت پذیرد و در مرحله بعد حرکت دانش بنیان اقتصاد از اهمیت ویژهای برخوردار است و بدیهی است که رابطه اقتصاد و فرهنگ یک رابطه لازم و ملزوم یکدیگر است که هر دو میبایست پایه اعتقادی دینی و ارزشی داشته باشند.

این فعال سیاسی استان آسیبهای وارده به استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: فرایند بیتوجهی به کارخانجات داخلی و ورشکستگی برخی از اینها در استان موجب شده علاوه بر کاهش تولیدات داخلی استان، پدیده شوم بیکاری را همراه خود داشته باشد، برخی از بزهها، آسیبهای روحی و روانی، طلاق، کاهش ازدواج، عدم امید به آینده محصولات جانبی آن است که در راستای بیکاری به همراه میآورد، لذا پیشنهاد میگردد ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانها شکل گرفته اساس و اهداف اصلی خود را بر پایه رونق اقتصادی خصوصا راهاندازی کارخانجات تعطیلشده قرار دهد.

خرمیان ادامه داد: ادارات و سازمانها نیازهای خود را از تولیدات داخلی همان استان تأمین نمایند چه اشکال دارد اگر قرار است در روزهای خاص هدیهای به کارمندان یا در برنامهها و همایشها هدایایی داده شود از تولیدات استانی صنایع دستی همان استان تهیه شود.

وی تأکید کرد: مقابله با قاچاق باید به صورت جدی در دستور کار باشد هر نوع کالای قاچاق باید معدوم شود نه اینکه توقیف و از طریق مراکز دولتی دوباره توزیع گردد. باید به کارآفرینان مشاغل خانگی و تولیدات سنتی و خصوصا زنجیره تولید بها داده شود تا رونق اقتصادی صورت پذیرد.

خرمیان درخاتمه گفت: توصیههای مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با قاچاق به صورت عملی در دستگاههای مربوطه پیاده و مبارزه با قاچاق به صورت یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد تا در آینده بسیار نزدیک شاهد رونق تولید ارتقاء کیفیت در مقابل نظارت اثربخش و در نهایت خروج از وابستگی به بیگانه باشیم این همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند.

https://shoma-weekly.ir/jeQ3Ue