اقتصاد

باید برای نجات تولید راهکار جدی اندیشید

در حال حاضر اغلب فعالان اقتصادی تعهدات بانکی دارند که به سختی از پرداخت اقساط و بعضاً جرایم مربوط به بدهی‌های معوق خود برمی‌آیند. نرخ بهره‌های بانکی به تنهایی کمر هر تولیدکننده‌ای را می‌شکند. حال با در نظر گرفتن برنامه دولت برای افزایش تدریجی بهای سوخت و انرژی در سال آینده باید به منظور رهایی از گرفتاری‌های موجود راهکارهای جدی ارائه دهیم

علامیرمحمدصادقی گفت: در حال حاضر اغلب فعالان اقتصادی تعهدات بانکی دارند که به سختی از پرداخت اقساط و بعضاً جرایم مربوط به بدهیهای معوق خود برمیآیند. نرخ بهرههای بانکی به تنهایی کمر هر تولیدکنندهای را میشکند. حال با در نظر گرفتن برنامه دولت برای افزایش تدریجی بهای سوخت و انرژی در سال آینده باید به منظور رهایی از گرفتاریهای موجود راهکارهای جدی ارائه دهیم

نایب رئیس اتاق ایران نیز شرایط جدید پیش آمده را شایان تقدیر دانست و بیان کرد: اتاقها و اعضای آنها نیز نقش بسیار پررنگی در بهبود شرایط اقتصادی کشور دارند.

وی افزود: ما باید سعی کنیم اتاقها در انسجام ملی ایجاد شده در کشور، کمک فراوانی کنند.

این عضو با سابقه اتاق بازرگانی در ادامه پیشنهاد کرد: برای رشد فعالیتهای اتاقهای سراسر کشور باید میزهای شهرستانها را در اتاق ایران تأسیس کنیم. بدین ترتیب رسیدگی به وضعیت این اتاقها در سطح بالاتری صورت میگیرد. چرا که از کارشناسان مربوط به‌‌ همان منطقه استفاده میشود و میتوان با توسعه این میزهای کارشناسی آنها را تا سطح مشاوره دادن به هر سه قوه ارتقا داد.

میرمحمد صادقی در بخش دیگری به قانونهای ضد و نقیض موجود اشاره کرد و گفت: طبق قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار که امروز اجرای آن، اولویت اصلی دولت است، اتاق وظیفه ساماندهی تشکلها را برعهده دارد. این در حالی است که علاوه بر اتاق، نهادهای دیگری طبق قوانین دیگر حق صدور مجوز تأسیس تشکل را دارند. وجود این قوانین ضدو نقیض مانع بهبود محیط کسب و کار کشور میشود.

https://shoma-weekly.ir/3UE1XB