ورزش

بانوان ایران الگوی ورزشکاران مسلمان هستند

دکتر عباسی: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشور اسلامی است که با رعایت موازین اسلامی و حفظ حجاب اسلامی راهی سالم را فراروی بانوان ورزشکار مسلمان جهان قرار داده است.

وزیر ورزش و جوانان که به اتفاق هیأت همراه در اجلاس اتحادیه‌های کمیته‌های ملی المپیک کشورهای جهان در مسکو حضور یافته است بر حضور بانوان ورزشکار تاکید کرد.
دکتر محمد عباسی در این باره گفت: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشور اسلامی است که با رعایت موازین اسلامی و حفظ حجاب اسلامی راهی سالم را فراروی بانوان ورزشکار مسلمان جهان قرار داده به گونه‌ای که بارها از سوی محافل ورزشی جهان نظیر رئیس کمیته بین‌المللی المپیک مورد تشویق و ترغیب قرار گرفته و از آن به عنوان الگویی جالب و تازه یاد شده است.
وی ادامه داد: بانوان مسلمان و ورزشکار کشورمان با حضور شایسته توأم با حفظ شئونات اسلامی به عنوان الگوی زنان ورزشکار مسلمان در دنیا قرار گرفته‌اند و می‌بینیم که حجاب برای آنان به عنوان حفظ ارزش‌ها هیچ مانعی جهت رسیدن به سکوهای قهرمانی جهان نیست.
در این نشست همچنین رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (I.o.c) اعلام کرد: مذاکرات برای اعزام ورزشکاران زن عربستان به بازیهای المپیک 2012 لندن همچنان ادامه دارد.
ژاک روگ ادامه داد: همچنان در حال مذاکره برای حل این مشکل هستیم ولی هنوز زود است که به نتیجه برسیم. ده روز پیش یک روزنامه عربستانی نوشت که رئیس کمیته ملی این کشور هنوز با اعزام زنان به بازیهای المپیک موافقت نکرده است.


https://shoma-weekly.ir/8zhYcV