شهرستانها

بالاترین حقوق را خداوند برای بشر مقرر کرده است

یکی از مقولات بسیار مهم که دغدغه همه مکاتب است، بحث حقوق بشر است، البته بشریت در این رابطه دستاوردهای خوبی هم به دست آورد، اما متأسفانه از مبانی حقوق بشر سوء استفاده‌های بسیاری شده است. ما اگر یک بررسی اجمالی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که دولت آمریکا به عنوان یک کشوری که بعضا در برخی از اصول حقوق بشر پیشتاز بود، خودش امروز از اولین ناقضان حقوق بشر است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ایلام گفت: یکی از مقولات بسیار مهم که دغدغه همه مکاتب است، بحث حقوق بشر است، البته بشریت در این رابطه دستاوردهای خوبی هم به دست آورد، اما متأسفانه از مبانی حقوق  بشر سوء استفادههای بسیاری شده است. ما اگر یک بررسی اجمالی داشته باشیم، متوجه میشویم که دولت آمریکا به عنوان یک کشوری که بعضا در برخی از اصول حقوق بشر پیشتاز بود، خودش امروز از اولین ناقضان حقوق بشر است.

نصرت الله حیدری درمورد حقوق بشر و ادعاهای غیر منطقی آمریکا گفت: اگر بخواهم یکی از عمدهترین خباثت آمریکا را در مورد بحث حقوق بشر بررسی بکنیم، یکی از آنها حقوق ایران مربوط به دوران جنگ است، و همچنین ما در افغانستان و عراق دیدیم که نظامیان آمریکایی کوچکترین حقوق بیدفاعان اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان که براساس مقررات جنگی باید امنیتشان تضمین شود و از صحنه جنگ خارج شوند، نقض کردند و ما شاهد کشتار وسیعی بودیم. یا به نوعی بدرفتاری با اسراء باز از مقررات مربوط به دوران جنگ است که شاهد بودیم از سوی نظامیان آمریکایی نظامیانی که عراقی و بعضا افغانی بدون محاکمه به نوعی از سوی نظامیان آمریکایی کشته شدند.

حیدری افزود: یکی دیگر از مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکاییها در عراق (ابوغریب) و همچنین گوانتانامو است که آمریکاییها به بهانه مقابله با تروریست بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف را بدون بازجویی و محاکمه فقط به زعم خودشان بازداشت و زندانی کردند که امروز به یک لکه ننگی در کارنامه حقوق بشر است.

وی یادآورشد: متأسفانه به دلیل شرایط ناعادلانهای که حاکم است، امروز آمریکا خود ناقض اصلی حقوق بشر است، کشورهای دیگر از جمله جمهوری اسلامی را به بهانه نقض حقوق بشر به نوعی مورد تهدید قرار میدهیم و این یک لکه ننگی در عرصه روابط بین الملل، کشوری که خودش ناقض اصلی حقوق بشر است به هیچکدام از قوانین و مقرارت بین المللی در زمینهها پایبند نیست کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم میکند.

حیدری اذعان داشت: این در حالی است که در جمهوری اسلامی با توجه به جایگاهی که انسان در اسلام به عنوان اشرف مخلوقات دارد و کرامتی که خداوند برای انسان مقدر کرده، انسان از حقوق خاصی برخوردار است مثلا در مورد حق آزادی ما در روایات اندیشههای اسلامی داریم که انسان آزاد خلق شده و کسی نبایستی این حق را از او سلب کند و‌‌ همان حق حیات است. این حق در آمریکا به آسانی ضایع میشود.

دبیر استان ایلام همچنین افزود: امروز نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و مردم در همه ارکان از شوراها، مجلس و ریاست جمهوری نقش و تصمیمگیری میکنند، اما در آمریکا درست است به ظاهر نظام باز است ولی چرخه قدرت میان یک گروه نخبه ملت مانند صاحبان صنایع و سیاست در جریان است و این نقض مهمی است در حقوق بشر. در مورد گردش آزاد اطلاعات ما امروز در جمهوری اسلامی مطبوعات بسیار نیرومند وسیع و گستردهای داریم که همه سلایق در جامعه ما حضور دارند.

https://shoma-weekly.ir/Ou1nFS