ورزش

بازی کثیف آل سعود در زمین فوتبال!

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی روابط دیپلماتیک ما با آمریکا به علت شیطنت‌های این کشور به طور کام قطع شد. حدود چهل سالی است که ما ارتباط سیاسی با آمریکایی‌ها نداریم؛ اما رقابت‌های ورزشی بین این دو کشور همچنان پابرجا بوده است و این در شرایطی بود که در این مدت هم شیطنت و دشمنی مقامات کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران کاملا مشهود بوده است؛ اما بارها و بارها ایران و آمریکا میزبان ورزشکاران و تیم‌های یکدیگر بوده‌اند و آب هم از آب تکان نخورده است.
سعید سعیدزاده - تردیدی نیست جنایت وحشیانه اخیر آل سعود در اعدام آیتالله نمر رهبر شیعیان عربستان قلوب مسلمانان جهان را جریحهدار کرد. این حادثه کینهتوزانه و غیرانسانی با واکنش قاطع جمهوری اسلامی ایران روبهرو شد. اعتراض ایران هم باعث شد تا حکومت

آلسعود عجولانه روابط دیپلماتیک خود را با کشورمان قطع کند و دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران ادامه و گسترش دهد. شیطنت و لافزنیهای عربستان به ورزش و مستطیل سبز هم کشیده شد! و درپی آن فدراسیون فوتبال عربستان به تبعیت از دولت خود در اقدامی غیرقانونی و به دور از منطق اعلام کرد: «ما در خاک ایران بازی نمیکنیم تیمهای ورزشی خود را به این کشور اعزام نخواهیم کرد! چون در ایران هیچ ضمانتی برای سلامت ورزشکاران عربستان وجود ندارد!»

«عدنان الموید» سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان هم در اظهارنظری عجیب حتی بازی در ایران را خطرناک خوانده است! همچنین «امیرعبدالله بن الساعد» رئیس کمیته ملی المپیک عربستان نیز گفته است: اگر تیمهای ورزشی خودمان را به ایران بفرستیم، سلامتی ورزشکاران ما به خطر میافتد! جوسازی و کینهتوزی آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و در همین راستا شنیده شده کنفدراسیون فوتبال آسیا که در راس آن «شیخ سلمان» جاهطلب بحرینی و مرد چهارم خاندان سلطنتی قرار دارد که در سرکوب مبارزین و جنایات در کشورهای بحرین و یمن و کشتن شیعیان بیدفاع این کشورها دست دارد، این توطئه را تایید کرده است! و این در حالی است که در اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» به صراحت آمده است که سیاست نباید روی فوتبال تاثیر داشته باشد. درواقع این یک مسئله ثابت شدهای است که مناسبات سیاسی نمیتواند حقوق ورزشی را سلب کند.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی روابط دیپلماتیک ما با آمریکا به علت شیطنتهای این کشور به طور کام قطع شد. حدود چهل سالی است که ما ارتباط سیاسی با آمریکاییها نداریم؛ اما رقابتهای ورزشی بین این دو کشور همچنان پابرجا بوده است و این در شرایطی بود که در این مدت هم شیطنت و دشمنی مقامات کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران کاملا مشهود بوده است؛ اما بارها و بارها ایران و آمریکا میزبان ورزشکاران و تیمهای یکدیگر بودهاند و آب هم از آب تکان نخورده است.

سوالی که در این رابطه و به طور «جدی» از مقامات آل سعود مطرح میشود این است که: «همه دنیا فاجعه «منا» را که دوم مهر ماه سال 1394 و همزمان با عید سعید قربان عید مسلمانان به وقوع پیوست را به خاطر دارند؛ اگر فراموش کردهاند آدرس آن را میدهیم؛ در مراسم «رمی جمرات» و در خیابان 204 نزدیک تقاطع آن با خیابان 223 در منطقه «منا» و روی اهمال و سستی و شاید هم عمدی و روی اختلافات داخلی خودتان دست کم بیش از دو هزار زائر بیگناه ظاهرا بهدلیل ازدحام جمعیت جان باختند! تعداد جان باختگان ایرانی در این حادثه هولناک حدود «464» نفر اعلام شد و بر اساس آمار ایران بالاترین رقم جان باخته را در این فاجعه داشت! خوب این نشان میدهد که کشور عربستان از لحاظ میزبانی زیرسوال است. از طرفی بارها و بارها تیمهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاههای عربستان آزار و اذیت شدهاند و چند ساعت عامدانه آنها را معطل میکردند؛ اما برعکس ما در فرودگاههای ایران محترمانه با آنها برخورد میکردیم چون فرهنگ ایرانی بر محور مهماننوازی و انسانیت استوار است. ما هنوز برخوردهای عاری از انسانیت و ماجرای کثیف و شنیع فرودگاه جده برای زائران را فراموش نکرده ایم و از آن هم گذشتیم، چرا چون یقین داریم، خودشان مریض هستند! حال بگویید کدام کشور ناامن است!؟

با اینکه تیغ ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور شیخ سلمان قاتل و ایادیاش برشی ندارد؛ اما A.F.C بر طبق مقررات و اساسنامه با تیمهای عربی برخورد کند و در صورت عدم حضور آنان در ایران نتایج مسابقات سه بر صفر به نفع تیمهای کشورمان اعلام شود. روی سخن ما با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران است که اسیر وسوسههای شیطانی و وعدههای کاذب و فریبنده «شیخ سلمان» این جانی بحرینی نشود و از این قاتل حمایت نکند و همراه با اقشار مختلف مردم کشور خود با سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند باشد. سکوت معنیدار و اعمال فدراسیون و رئیس آن در این اتفاقات به هیچ روی پذیرفتنی نیست. مردم فوتبال دوست و شیعه ایران انتظار دارند، فدراسیون فوتبال سکوت و اهمال را کنار گذاشته و بدون ترس از تبعات احتمالی، هرچه زودتر مواضع کتبی خود را در قبال گزافهگویی و زیاده‌‌خواهیهای فدراسیون آل سعود اعلام کند. اگر فدراسیون فوتبال ایران در قبال بدرفتاری عربستان و متحدانش مقابله به مثل میکرد یا حداقل بیانیهای صادر میکرد، آنها این قدر گستاخ نمیشدند که بگویند خاک ایران ناامن است. حالا هم دیر نشده و این وظیفه شخص «علی کفاشیان» هیئت رئیسه و مجمع فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران است که موضع صریح خود را درباره حوادث اخیر مشخص و به A.F.C و رئیس بحرینی آن هشدار بدهند که زیر بار این حرفهای بی ارزش و پوچ نخواهند رفت. امیدواریم که متوجه این نکته مهم شده باشند.

https://shoma-weekly.ir/S39Iwc