ورزش

بازگشت خوب «محسن قهرمانی» به عرصه قضاوت

بازگشت محسن قهرمانی به عرصه داوری که کارشناسان داوری، قضاوت او را خوب و موفق ارزیابی کردند، به تمامی داوران شریف و زحمت‌کش کشورمان امید و دلگرمی خاصی بخشید و قهرمانی هم انصافا نشان داد که هنوز یک وزنه در امر داوری است. دپارتمان داوری و در راس آن مسعود عنایت با اینکه ریسک کرده بود و پس از آن حوادث تلخ و محرومیت 22 ماهه یک داوری حساس و مهم را به قهرمانی واگذار کرد؛ اما بهتر است قضاوت‌های سنگین را به‌تدریج و مرحله به مرحله به محسن قهرمانی بسپارد.
شاهین تهرانی- هفته گذشته «محسن قهرمانی» پس از 22 ماه به عرصه قضاوت بازگشت و از قضا سختترین بازی نیز به او واگذار شد.

داور مشهدی در حالی قضاوت «شهرآورد اصفهان» را برعهده گرفت که درست 22 ماه قبل به دلیل اشتباهات داوری بازی سپاهان و پرسپولیس در همین اصفهان محروم شد و بالاجبار از عرصه قضاوت فوتبال کشور کنار رفت.

به کارگیری مجدد محسن قهرمانی در امر قضاوت اقدامی بموقع و درست بود. دپارتمان داوری با ریسکی که کرد، میخواست با انتخاب دربی اصفهان که از حساسیت خاصی برخوردار و هر دو تیم از مدعیان قهرمانی بودند، نشان دهد که مردم اصفهان متوجه شوند که محسن قهرمانی مشکل چندانی نداشته و او هم اعتماد به نفس لازم را به دست آورد. از طرفی کم نبودند کسانی که پس از بازگشت محسن قهرمانی پیش داوری و عنوان کردند که دپارتمان داوری محسن قهرمانی را بهعنوان داور بازی صبای قم با مربیگری علی دایی انتخاب کند. اتفاقا علی دایی هم در مصاحبه اخیر خود با روزنامه خبر ورزشی با اشاره به این موضوع گفت: من مشکل یا اعتراضی درباره بازگشت محسن قهرمانی به عرصه داوری ندارم فقط از او میخواهم با قدرت برگردد و با قضاوتهای عادلانه خود اشتباهات گذشته را جبران کند.

آری، این بخشی از صحبتهای مردمی است که محسن قهرمانی بهدلیل اعتراض و شکایت او محروم شد، اما «علی دایی» هم خوب میداند که این داور سرشناس یک سرمایه ملی است.

اما، متاسفانه «عادل فردوسی پور» در برنامه 90 هفته گذشته پیرامون بازگشت محسن قهرمانی کلیپی را نشان داد و موضعی اتخاذ کرد که چندان عادلانه نبود و باعث حیرت جامعه فوتبال شد! سوالی که در این رابطه مطرح میشود، این است: حال که این داور قدیمی دوران محرومیت خود را طی کرده، آیا باید تا پایان عمر این محرومیت شامل حال او شود؟

فوتبال این مملکت سالها برای محسن قهرمانی و محسن قهرمانیها هزینه کرده و انصاف نیست که ما کاسه داغتر از آش شده و سرمایهسوزی کنیم. از آن گذشته عادل فردوسیپور باید خود را جای خانواده محسن قهرمانی بگذارد و آن وقت ببیند که خانواده و نزدیکان این داور مشهدی چه کشیدهاند؟ و 22 ماه سخت و طاقتفرسا را همراه با تحمل بدترین تهمتها تحمل کردند!

فردوسیپور باید این را بداند که در این فوتبال بی در و پیکر که فساد در همه جای آن رخنه کرده خیلیها مرتکب خطاهایی شده که به طور قطع از خطای محسن قهرمانی بسیار بزرگتر است و کسی هم کاری به آنها ندارد! تردیدی نیست خود «محسن قهرمانی» هم شرایط بسیار دشواری را تجربه کرده و روا نیست که او و خانوادهاش را نابود کنیم!

بازگشت محسن قهرمانی به عرصه داوری که کارشناسان داوری، قضاوت او را خوب و موفق ارزیابی کردند، به تمامی داوران شریف و زحمتکش کشورمان امید و دلگرمی خاصی بخشید و قهرمانی هم انصافا نشان داد که هنوز یک وزنه در امر داوری است. دپارتمان داوری و در راس آن مسعود عنایت با اینکه ریسک کرده بود و پس از آن حوادث تلخ و محرومیت 22 ماهه یک داوری حساس و مهم را به قهرمانی واگذار کرد؛ اما بهتر است قضاوتهای سنگین را بهتدریج و مرحله به مرحله به محسن قهرمانی بسپارد.

https://shoma-weekly.ir/XVDpMU