شهرستانها

بازپرداخت اقساط وام های کشاورزان استان یک سال دیگر تمدید شود

عماری با اشاره به اینکه بحث وام برای کشاورزان خود تا بخش زیادی مشکلات آنها را حل می کند، ادامه داد: اگر بازپرداخت اقساط وام های کشاورزان یک سال دیگر تمدید می شد کمک خوبی به آنها شده بود.
یحیی عماری گفت: توسعه استان آذربایجان غربی آنگونه که انتظار می رفت عملیاتی نشده است ما انتظار داشتیم این روند اولا از طرف مسئولین اهتمام جدی داشته باشد و در ثانی به این روند سرعت بیشتری ببخشند.

وی که با خبرنگار هفته نامه "شما" سخن می گفت ادامه داد: خوب حالا حرف هایی که در اوایل انقلاب از طرف آنهایی که در مصدر امور بودند شنیده می شد که می گفتند استان ما در معرض تهدید است چون از یک طرف با ترکیه و از طرف دیگر با کشور عراق هم مرز هستیم ، اگرچه بیشتر این حرفها توجیهی بیش نبود زیرا در آن موقع هم می توانست به فرصت تبدیل شود. ما می توانستیم بعد از جنگ از موقعیت ها بهره برداری های زیادی کنیم.

دبیر حزب موتلفه استان خاطرنشان کرد: بنا به گفته رئیس سازمان برنامه ریزی استان ، آذربایجان غربی از لحاظ شاخص های توسعه در کشور جزو استانهای توسعه نیافته است ، مفهوم این سخن اینست که خود دستگاههای دولتی هم با اعداد و ارقام محاسباتی به این نتیجه رسیده اند.

عماری اظهار کرد: آذربایجان غربی عمده درآمدش از کشاورزی است در حالی که می بینیم متاسفانه آب دریاچه ارومیه هم درحال خشک شدن است و کشاورزی هم رونق خود را از دست می دهد.

وی افزود: زمانی بود که آذربایجان غربی در تولید سیب و برخی دیگر از میوه ها حرف اول را می زد ولی امروزه اینگونه نیست، درصد تولیدات باغات پایین آمده است.

عماری ادامه داد: ما از سازمان جهاد و کشاورزی هم می خواهیم برای این موضوع هم یک برنامه ریزی خوب داشته و سامان بدهد.

دبیر استان همچنین گفت: مردم استان این انتظار را از آقای رئیس جمهور داشتند که زمان حضورشان در استان برای افتتاح ریل قطار، با مسئولین استان برای رفع مشکلات آب و کشاورزی استان جلسه ای داشته باشند و پیرامون آنها هم گام های اساسی برداشته می شد درحالی که اینطور نشد و ایشان سفرشان یک روزه بود.

عماری با اشاره به اینکه بحث وام برای کشاورزان خود تا بخش زیادی مشکلات آنها را حل می کند، ادامه داد: اگر بازپرداخت اقساط وام های کشاورزان یک سال دیگر تمدید می شد کمک خوبی به آنها شده بود.

وی به نشست احزاب استان با استاندار اشاره و خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های زیادی که از طرف احزاب و تشکل های استان شد موفق شدیم با استاندار محترم جلسه و نشستی داشته باشیم ولی به لحاظ اینکه حدودا 20 دقیقه ایشان در جلسه حضور پیدا کرد و با این فرصت کم بدیهی است که بسیاری از حرفها و انتقادات ما نیمه کاره ماند و بیشتر صحبت ها هم پیرامون مسائل قومیت ها طرح شد و مسئولین استان از مباحث اصلی شانه خالی کردند. دبیر حزب در استان بیان داشت: ما از ائمه محترم جمعه در استان بخصوص از نماینده محترم ولی فقیه و همچنین از 12 نفر نمایندگان استانی در مجلس شورای اسلامی می خواهیم اینها زبان مردم باشند و از مسئولین مطالبه گری کنند.

عماری در خاتمه گفت: اگر بخواهم بدون تعصب بگویم، دربین تشکل های سیاسی استان فقط حزب موتلفه اسلامی است که در امر مطالبه گری از مسئولان کوتاه نمی آید و همیشه خواسته های مردم را به گوش مسئولان رسانده و خواهد رساند.

https://shoma-weekly.ir/SQ38b5