زنان

این زن ؛ مسیر تاریخ را تغییر می دهد

وقتی از حماسه سخن می گوییم با تفکر درمفهوم آن به این نتیجه می رسیم که قرار است با یک حرکت عظیم فردی وجمعی مسیر تاریخ را تغییر دهیم، ولیکن برای خلق آن، نیاز به یک الگوی حماسی- اسلامی و یک سری ابزار و سلاح داریم که به وسیله آنها دربرابرمشکلات وسختی های پیش‌رو مقاومت کنیم.
زینب افشار- زن امروز، اگربا زندگی حضرت زینب (س) وملاک های ارزشی ایشان آشنا شود، می تواند خودرا به گستره معرفت واندیشه اسلامی برساند و همزمان با حضور در صحنه های مختلف اجتماعی، فرهنگی وسیاسی، پاکدامنی خود را نیز حفظ کند. امام خمینی (ره)

بشر همواره درطول تاریخ برای خلق یک حرکت بزرگ، نیازبه الگوهایی دارد که متناسب با اهداف او باشد تا بتواند با مطالعه وتأمل درزندگی آن شخصیت، راه را برای خود هموار سازد وبه سرعت، به اهداف والای خود دست یابد.

زمانی که تاریخ اسلام رامطالعه می کنیم، متوجه می شویم همواره شخصیت هایی وجود دارند که قراراست به دست آنها روند تاریخ به سمت اسلام ومبانی ناب آن سوق پیدا کند وپایه های طاغوت وکفربا وجود آنان ریزش پیداکند، درابعاد وجودی این افراد به خوبی می توان بعد حماسه سازی را مشاهده کرد.

وقتی از حماسه سخن می گوییم با تفکر درمفهوم آن به این نتیجه می رسیم که قرار است با یک حرکت عظیم فردی وجمعی مسیر تاریخ را تغییر دهیم، ولیکن برای خلق آن، نیاز به یک الگوی حماسی- اسلامی و یک سری ابزار و سلاح داریم که به وسیله آنها دربرابرمشکلات وسختی های پیشرو مقاومت کنیم.

بزرگترین حماسه تاریخ اسلام، نهضت عظیم عاشوراست که مبانی ارزشی آن به دست امام حسین(ع) ویاران باوفایش پایه گذاری شد، اما بعدازاین واقعه، آن مبانی اسلامی ودینی با خطرهای فراوانی روبهرو شد که با وجود شخصیت حماسی حضرت زینب(س) این مبانی تا امروزماندگار شد وماندگار خواهد ماند.

با مطالعه ودقت درابعاد وجودی حضرت زینب(س)، ابزار ایجاد یک حماسه عظیم نمایان می شود. صبر،شجاعت، ایثار، ولایتمداری، خطبههای تأثیرگذارمتناسب باشرایط زمان ومکان با بهکارگیری اصول روانشناسی ، تبلیغات گسترده برای زنده نگه داشتن اسلام وایجاد روشنگری وبیداری مسلمانان دربرابرانحرافهای دشمن، حضور درعرصه های مختلف جهادی، رفتارهای عالمانه، تبیین احکام شرعی اسلام، ترسیم و هدایت خط مشی سیاسی، کلید واژه هایی است که به وسیله آنها ابزار دفاعی حماسه ایجاد میشود.

امام خامنهای (مُدَّ ظِلُّه العالی) با تأکید بر ایجاد یک حماسه عظیم می فرمایند:

«دو مقوله حماسه سیاسى و حماسه اقتصادى از مقولاتى است که آحاد ملت در آن می توانند نقش ایفاء کنند و تا آحاد ملت نقش ایفاء نکنند، حماسه بهوجود نمىآید. زنان فعّالِ در جبهه انقلاب، یک روزى نقشآفرینى برجستهاى کردند و از خودشان حضور نمایانى نشان دادند؛ نگذارید حضور نمایان زنان فعّال در جبهه انقلاب کمرنگ بشود. دیگران در مواجهه با انقلاب و معارضه با انقلاب سعى میکنند از عنصر زن و زنانِ کارآمد استفاده کنند. جبهه انقلاب، زنان کارآمد و فعّال و زبانآور و نویسنده و عالِم و دانشمند به مراتب بیشتر دارد؛ خانم هایى که اهل اقدامند، اهل فکرند، اهل نگارش و نویسندگىاند، اهل سخن گفتنند، اهل فکرند، صحنه انقلاب و دفاع از انقلاب را خالى نگذارند.»

باتوجه به کنه سخنان مقام معظم رهبری و با تأکید بر ایجاد یک حرکت عظیم حماسی از طرق مختلف نویسندگی، سخنرانی و... به مهم ترین حرکت عظیم زینبی که خطبه های روشنگرانه آن حضرت است، میتوان پرداخت.

خطبه حضرت زینب(س) آن قدرعظیم است که مسیرحرکت تاریخ راعوض می کند. آن حضرت با اشاره به تسلسل امامت در خاندان پیامبر(ص)، خار نمودن بنی امیه و افشای چهره واقعی وماهیت اصلی آنان، بیان مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش، به کلی، دید مردم کوردل را تغییرمی دهد، دل های تاریک ومرده آنان را بیدارمی سازد، مهره های اصلی کفرونفاق را رسوا وپشیمان می کند وتا ابد چهره حق درمبارزه علیه باطل جاودانه میماند.

ما سربازان انقلاب و حماسه سازان تاریخ، با الگو قراردادن ائمه اطهار(ع) می توانیم با احاطه کامل برروش های سیاسی، فرهنگی و تبلیغی دربیداری و آگاه سازی مسلمانان دربرابر انحراف های دشمنان، حرکت های عظیم حماسی را در زمینه های مختلف، رقم بزنیم ؛ اگرچه دشمنان اسلام همواره برای تخریب الگوهای اصیل اسلامی ما تلاش بسیاری می کنند، اما با احیا و زنده نگه داشتن نام ویاد این شخصیت های عظیم اسلامی وتاریخی، میتوان اهداف پلید آنان را نقش برآب کرد ودر زمینه های مختلف، شکست عظیمی برآنان وارد نمود تا همواره جمهوری اسلامی ایران در فراز سکوی قهرمانی، در مقابل دیدگان جهانیان قرار بگیرد و عظمت آن، الگوی تمامی حماسه سازان انقلاب اسلامی شود و پایه های طاغوت را سست و بی مایه سازد.

https://shoma-weekly.ir/7RTSsR