زنان

اولویت شایسته سالاری نسبت به جنسیت در انتخاب اعضای کابینه

مسئله حضور زنان در سمت های بالای مدیریتی و حتی در کابینه حل شده و جامعه تا حدودی جایگاهی برای زنان قائل شده است.
سیده فاطمه فخر در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تهران پرس»، درباره توانایی و مدیریت زنان در عرصه های مدیریت کلان کشوری اظهار داشت: خوشبختانه مسئله حضور زنان در سمت های بالای مدیریتی و حتی در کابینه حل شده و جامعه تا حدودی جایگاهی برای زنان قائل شده است.
رییس واحد  بانوان حزب موتلفه اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: البته همواره سخنان مقام معظم رهبری محور است و با اینکه مانعی برای حضور زنان در کابینه نیست باید دقت کرد که به این مسئله فکر نکنیم که صرفا این مقام ها برای زنان افتخار می آفریند.
وی افزود: همانطور که مردان برای حضور در کابینه باید دارای صلاحیت و شایستگی باشند زنان نیز برای حضور باید همین شایستگی را داشته باشند که البته در جامعه کنونی ما تعداد این زنان کم نیست.
فخر با بیان اهمیت مدیریت بانوان در منزل تأکید کرد: زنان باید ابتدا در منزل خود مدیر باشند و بعد از آن وارد عرصه های اجتماعی شوند که البته وقتی خانمی پست بالایی دارد حتما همسر او نیز از وی حمایت خواهد کرد که عکس آن نیز صدق می کنند یعنی در صورت مدیریت مردان در سطوح بالا، خانواده آنها نیز همپای وی هستند.
 رییس واحد بانوان حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله ای که در انتصاب و انتخاب مسئولان سطح بالای نظام مطرح است شایسته سالاری است که البته باید در سطوح میانی و پایین نیز رعایت شود، افراد شایسته همواره باید در اولویت باشند و ممکن است در این زمینه جنسیت چندان اهمیتی نداشته باشد.


https://shoma-weekly.ir/LFv36H