شهرستانها

اولویت داشتن تاسیس خانه احزاب استان، مشکل اقتصادی مردم را حل نمی کند

نادر مقدسی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: در حال حاظر مطرح کردن بحث خانه احزاب به هیچ وجه به صلاح نیست مردم ما امروز مشکلات بسیاری دارند که باید به آنها رسیدگی شود و موضوع خانه احزاب در حال حاضر اهمیتی ندارد.
نادر مقدسی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: در حال حاظر مطرح کردن بحث خانه احزاب به هیچ وجه به صلاح نیست مردم ما امروز مشکلات بسیاری دارند که باید به آنها رسیدگی شود و موضوع خانه احزاب در حال حاضر اهمیتی ندارد.

وی افزود: ما نقدهای جدی به این نهاد داریم و معتقدیم که اصول قانونی و عقلانی در تاسیس خانه احزاب رعایت نشده و هر بار با مشکلات بسیاری مواجه بودهایم و باز هم به سرانجام نرسیده است، بنابراین تا زمانی که خانه احزاب همین روال را دنبال میکند و نمیخواهد در سیاستها و رویکرد خود تغییری ایجاد کند به سرانجام نمیرسد و با مداخلات دولت و برخی مهندسیها و فشارها هم نمیتوان کاری از پیش برد، اما اگر در شرایط بهتری قرار داشتیم و خانه احزاب هم طبق اصول و با رعایت موازین دموکراتیک و قانونی تاسیس میشد میتوانستیم به کارآمدی آن در کشور امیدوار باشیم.

مقدسی خاطرنشان کرد: خانه احزاب میتواند محلی برای اتحاد و انسجام احزاب و گروههای سیاسی مختلف کشور حول محور آرمانها و اهداف کلان کشور باشد، سران احزاب میتوانند مسائل و منافع ملی را شناسایی و درباره آن بحث و تبادل نظر کنند تا به وحدت نظر و اشتراکات فکری برسند چراکه ما معتقدیم منافع ملی بر اهداف حزبی و گروهی غلبه دارد.

دبیر حزب موتلفه استان با نقد این موضوع که چرا باید خانه احزاب در مسیر حزبی عمل کردن قرار بگیرد، بیان کرد: من معتقدم خانه احزابی که مدنظر کمیسیون ماده 10 احزاب است باید کارکرد صنفی و نه سیاسی داشته باشد، اگر خانه احزاب از ماهیت صنفی خود خارج شود و در مسیر حزبی بودن قرار بگیرد، خانه احزاب معنا نخواهد داشت چون خانه احزاب برای پیگیری مطالبات صنفی و حل مشکلات صنفی آنها بوجود آمده نه برای اعمال نظرات و سلایق سیاسی.

وی اضافه کرد: برخی از احزاب تصور میکنند که خانه احزاب یک سنگر است که باید آن را فتح کنند و لذا به هر ترفندی متوسل میشوند تا بتوانند مدیریت آن را در دست بگیرند در حالی که اگر خانه احزاب در دست یک جریان سیاسی بیفتد نمیتواند تمام احزاب را در پیگیری مطالبات صنفی نمایندگی کند، لذا من معتقدم که خانه احزاب باید صنفی بماند لذا پیشنهاد میدهیم از همه احزاب قانونی استان که در کمیسیون ماده 10 احزاب ثبت شدهاند تعدادی از آنها که جلسات هفتگی و فعلیت محسوس دارند شناسائی شوند و یک شورای مرکزی که از جریانهای مختلف سیاسی در آن وجود دارند تشکیل شود.

مقدسی به مدیریت انحصاری
اصلاح طلبان در خانه احزاب اشاره و یادآور شد: مشکل دیگر که ناشی از مهندسی کردن انتخابات خانه احزاب بوده و هست یکدست شدن اعضای شوراهای مرکزی است که معمولا از جناح اصلاح
طلب است و ما این را قبول نداریم. خانه احزاب باید همه طیفها را نمایندگی کند و در شورای مرکزی آن و هیئت مدیرهها باید از هر سه طیف سیاسی کشور وجود داشته باشند.هیئت مدیرهای که از یک طیف سیاسی باشد نمیتواند مطالبات صنفی را پیگیری کند و به سیاسی کاری دچار خواهد شد.

این فعال سیاسی استان با طرح این مسئله که تشکیل خانه احزاب در استانها از طرف دولت بوده و خواسته به یکی از وعده هایش عمل کند را بی اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از وعدههای مهم دولت به مردم بر زمین مانده و محقق نشده است و تشکیل خانه احزاب در میان وعدههای دولت یک مقوله ناچیز و دمدستی است.

وی افزود: ای کاش دولت و استانداری همین اراده و اصراری که بر تشکیل خانه احزاب استان را دارند در سایر وعدههای خود هم داشتند.

مقدسی ادامه داد: من معتقدم که احزاب خودشان را معطل خانه احزاب نکنند و به وظایف ذاتی خود عمل کنند که امروز مهمترین آن مطالبهگری و نمایندگی مطالبات به حق مردم از دولت و مجلس و قوه قضائیه است.امروز دولت در برابر وضعیت به وجود آمده پاسخگو نیست و سکوت اختیار کرده است و احزاب باید از دولت بخواهند و سوال کنند که چرا پاسخگو نیست.

احزاب باید از دولت سوال کنند که چرا چنین وضعیتی بوجود آمده و اقتصاد کشور به این روز فلاکت باری افتاده است، همچنین احزاب باید برای رهایی از وضعیت بوجود آمده و خروج از وضعیت فعلی راهکار ارائه دهند و تلاش کنند که دولت در مسیر درستی قرار بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/pXKQHM