شهرستانها

اولویت حل مشکل اشتغال در حد مصاحبه مسئولان استانی است نه عمل

مسئولین استان فقط در حد مصاحبه و بیان شفاهی مطرح کرده اند که فارغ التحصیلان در اولویت اشتغال می باشند ولی تابحال انتظار متقاضیان اشتغال تحقق نیافته که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در 19 دی ماه سال جاری مجددا به مسئولین یاد آور شدند که تمرکز مسئولان کشور بخصوص مسئولان اجرایی باید بر مسائل کلیدی بویژه اشتغال و تولید و حل مشکل باشد.
به گفته دبیر حزب موتلفه خراسان جنوبی، امروز بزرگ ترین خطری که کشور را تهدید

می کند؛ مقوله طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی، بیکاری و تورم است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی: پتانسیل کار و اشتغال در این استان رونق کمتری دارد لذا برنامه ریزی بلند مدت مسئولان را می طلبد.

محمد قریب دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه «شما» گفت: امروز یکی از استان هایی که به جهت عدم توسعه یافتگی دچار افزایش بیکاری بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد خراسان جنوبی است که پتانسیل کار و اشتغال در آن رونق کمتری دارد می طلبد سازمان های مسئول با تدبیر و برنامه ریزی مناسب و طولانی مدت از افزایش بیکاری جلوگیری نمایند.

وی افزود: مسئولین دست اندرکار در این سال اقتصاد مقاومتی باید پاسخگوی مسئله بیکاری و اشتغال باشند که برای جوان تحصیل کرده چه اقدام موثری به انجام رسانده اند؟

دبیر حزب موتلفه استان همچنین خاطرنشان کرد: مسئولین استان فقط در حد مصاحبه و بیان شفاهی مطرح کرده اند که فارغ التحصیلان در اولویت اشتغال می باشند ولی تابحال انتظار متقاضیان اشتغال تحقق نیافته که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در 19 دی ماه سال جاری مجددا به مسئولین یاد آور شدند که تمرکز مسئولان کشور بخصوص مسئولان اجرایی باید بر مسائل کلیدی بویژه اشتغال و تولید و حل مشکل باشد.

وی اضافه کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، «بیکاری ریشه اصلی بسیاری از مفاسد است» متاسفانه عدم تعادل دربین فرصت های شغلی موجود و نیاز واقعی بازار کار چالش اساسی در کشور و بویژه در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

قریب اظهار کرد: به گفته مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در خراسان جنوبی 4/20 درصد می باشد این نشانه عدم برنامه ریزی صحیح در امر جذب دانشجو در دانشگاهها و تعادل آن با بازار کار می باشد. لذا اقدام مسئولان و دست اندرکاران استان برای کاهش این آسیب و گره گشایی برای جوان بیکار فارغ التحصیل که یکی از شعارهای دولت دوازدهم ایجاد فرصت شغلی برای بیکاران می باشد، می طلبد که با وحدت و همدلی و همسویی گام اساسی را بردارند و نگذارند جوانان برومند و توانمند و با دانش بر اثر بیکاری و نبود شغل سرخورده و آسیب ببینند.

این فعال سیاسی استان ادامه داد: ایجاد فرصت های شغلی متناسب با مدرک تحصیلی جوانان می تواند خیلی از خانواده ها را از نگرانی و بیکاری و آسیب های اجتماعی نجات دهد و خراسان جنوبی با بحران بیکاری روبه رو است و همه مسئولان باید برای کاهش نرخ بیکاری و تحقق شعار سال که نیاز به وحدت و همگرایی دارد و می باشد تلاش نمایند.

https://shoma-weekly.ir/fFfX3v