زنان

انقلاب اسلامی تعالی زن در کنار عفت را به ارمغان آورد

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت امام خمینی (ه) تحولی شگرف در وضعیت و جایگاه زنان به وجود آمد؛ امروز زنان ما در تمامی عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی با رعایت شئونات اسلامی به بالا‌ترین درجه رسیدند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زنان از حداقلهای موقعیتهای اجتماعی برخوردار نبودند، گفت: امروز زنان ایران اسلامی باید انقلاب اقتصاد مقاومتی را رقم بزنند.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با طنین یاس با بیان اینکه زنان در شکلگیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) همیشه تأثیرگذاری زنان بر پیروزی انقلاب اسلامی را متذکر میشدند.

وی افزود: در روزهای سرد بهمن ۵۷ زنان با کودکان در آغوشگرفته به خیابانها آمدند و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سر دادند، در تمامی اتفاقات و جریانهای حساس و تاریخی انقلاب اسلامی حضور زنان دیده میشد که این حضور تا هشت سال دفاع مقدس ادامه داشت، امروز زنان با حفظ عفت در عرصههای مختلف اجتماعی به درجات والایی رسیدند.

افتخاری به تشریح وضعیت زنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در سالهای قبل از پیروزی انقلاب، زنان از حداقلهای امکانات اجتماعی برخوردار بودند و بیشتر زنان دربار و وابستگان از موقعیتهای اجتماعی و تحصیلات عالی برخوردار بودند؛ تنها در شهرهای بزرگ امکان تحصیل در مقطع دبیرستان بود و از آنجایی که در این شهرها حجاب نامناسب بود و به تبع آن فساد هم بیشتر بود، نمیتوانستند ادامه تحصیل بدهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت امام خمینی (ه) تحولی شگرف در وضعیت و جایگاه زنان به وجود آمد؛ امروز زنان ما در تمامی عرصههای سیاسی، فرهنگی و ورزشی با رعایت شئونات اسلامی به بالاترین درجه رسیدند.

افتخاری در ادامه این مطلب افزود: از آنجایی که دشمن چشم دیدن موفقیتهای زنان ایران اسلامی را ندارد همواره در تلاش برای تبلیغات دروغین درخصوص نقض حقوق زنان در ایران اسلامی هستند؛ این در حالی است که ما قوانین زیادی برای حفظ حقوق زنان داریم که کشورهای دیگر از آن بینصیب هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر انقلاب اسلامی در اشکال دیگر ادامه دارد، تصریح کرد: امروز زنان ایران اسلامی باید انقلاب اقتصاد مقاومتی را رقم بزنند، داشتن خانواده متعالی و سعادتمند، انقلاب دیگری است که زنان در شکلگیری آن نقش بسیار حساس و مهمی را ایفا میکنند.

افتخاری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره ملی ۷ هزار شهید زن، بیان کرد: ایشان در این پیام به ارائه الگوی سوم زن مسلمان اشاره کردند، زنان مسلمان ایران اسلامی با پیروی از مکتب فاطمی میتوانند الگوی سوم باشند.

وی خاطرنشان کرد: زنان ما باید قدر آزادی، افتخار و عزتی را که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند، بدانند و از آن بهخوبی محافظت کنند. سخنگوی فراکسیون زنان مجلس همچنین بر لزوم ارائه هرچه سریعتر لایحه توسط دولت جهت بیمه زنان خانهدار و افزایش مرخصی زایمان زنان تأکید کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آخرین جلسه مشترک فراکسیون زنان با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: ما در این جلسه یک سری از مطالبات بانوان را مطرح کردیم که تاکنون برآورده نشده است از جمله آن تأمین بودجه برای افزایش مرخصی زنان است.

وی افزود: بسیاری از بانوان شکایات زیادی در این زمینه داشته، منتظریم دولت برای پاسخ به مطالبات آنها با ارائه لایحهای به مجلس، بودجه در نظر گرفته و به این مطالبه پاسخ دهد.

سخنگوی فراکسیون زنان با بیان اینکه رهبر معظم انقالب تأکیدات فراوانی در مورد بیمه زنان خانوار داشتند، گفت: مجلس در این زمینه به طرح آماده شده رأی داد اما شورای نگهبان به دلیل داشتن بار مالی به این طرح ایراد گرفت. ما برای رفع این مشکل از دولت تقاضای ارائه لایحه کردیم که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

افتخاری افزود: موضوع دیگر لزوم پیگیری ماده ۲۲۷ قانون برنامه پنجم در مورد تأمین امنیت زنان است و لازم است دولت لایحهای در این زمینه به مجلس ارائه کند و منتظر این اتفاق هستیم.

https://shoma-weekly.ir/bJMWoC