شهرستانها

انفجاری برای تفرقه قبل از فتنه 88

متاسفانه تحرکات انجام‌شده در سال 88 و در آستانه انتخابات درجهت تفرقه بین شیعه و سنی در استان توسط عبدالمالک ریگی این سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان با هدف برهم‌زدن نظم و اتحاد و با پشتوانه سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا و برخی از کشورهای عرب منطقه برنامه‌ریزی شد و این حادثه دلخراش اتفاق افتاد و هیچ‌گاه این حادثه از ذهن مردم شیعه و سنی استان پاک نخواهد شد.
علی طاهری- در آغازین روزهای خرداد 94 وقتی تقویم خود را ورق میزنیم با نگاه به روز هفتم خرداد و با خاطره دلگیر حادثه انفجار در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) شهر زاهدان دل هر انسانی به یاد آن روز مملو از حزن و اندوه میشود. مسجدی که حدود 6 سال پیش در هفتم خرداد سال 88 و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بر اثر انفجار عامل انتحاری در هنگام نماز مغرب در این مسجد 20 نفر نمازگزار مظلوم و بیگناه شهید و 125 نفر زخمی شدند. راستی به کدامین گناه باید به افراد بیگناه اعم از کودک و بزرگ، پیر و جوان آن هم در صف نماز حمله کرد و آنهایی را که به قصد راز با معبود خویش قامت برافراشته بودند به شهادت رساند؟

گناه شهیدان خردسال محمود و علیرضا آبیز و دیگر شهدای عزیز این واقعه چه بود؟ جز اینکه آمده بودند تا در مقابل معبود خود عبادت کنند و برای مظلومیت و شهادت حضرت زهرای اطهر(س) و همدردی با مظلومیت مولایشان حضرت علی (ع) و غربت حسین(ع) عزاداری کنند؟ متاسفانه تحرکات انجامشده در سال 88 و در آستانه انتخابات درجهت تفرقه بین شیعه و سنی در استان توسط عبدالمالک ریگی این سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان با هدف برهمزدن نظم و اتحاد و با پشتوانه سرویسهای جاسوسی اسرائیل و آمریکا و برخی از کشورهای عرب منطقه برنامهریزی شد و این حادثه دلخراش اتفاق افتاد و هیچگاه این حادثه از ذهن مردم شیعه و سنی استان پاک نخواهد شد. امروز که حدود 6 سال از آن واقعه تلخ میگذرد، لازم دانستیم تا یادی شود از شهدای عزیز آن واقعه و همچنین شهدای وحدت استان بهخصوص شهیدان شوشتری و محمدزاده که در جهت وحدت بین شیعه و سنی خالصانه در استان تلاشهای ارزندهای داشتند. بدیهی است که مردم نجیب و زحمتکش استان سیستان و بلوچستان و علی الخصوص شهر زاهدان همواره قدردان مسئولین خود بوده و تحت ولایت و رهبری مقام عظمای ولایت امام خامنهای حتی لحظهای از شیطنت دشمنان قسم خورده خود چشم فرو نخواهند بست و هرگز از آنها غافل نخواهند شد.

* معاون روابط عمومی و تبلیغات استان سیستان و بلوچستان
https://shoma-weekly.ir/W3cygN