شهرستانها

انتظار نبود شورای شهر از ابتدا درگیر سیاسی‌کاری شود

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: اینکه شورا در ابتدای کار درگیر سیاسی‌کاری شود، مورد انتظار نبود در حالی که آنان تعهد داده بودند سیاست را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ نکنند و دخیل ندهند شورای سیاسی به درد مردم و شهر نمی‌خورد و اگر درصدد باشند سیاسی‌کاری کنند انتظار حرکت مثمرثمری برای مردم نیز از آنان نمی‌توان داشت.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: اگر قرار بود شورای شهر کرمان به همان انتخاب از پیش تعیین شده خود برسد از همان ابتدا سام را شهردار اعلام می‌کردند.

احمدعلی مقدم دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کرمان در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری "کرمان خبر" در زمینه انتخاب محمد سام به‌عنوان شهردار کرمان اظهار داشت: انتخاب وی تصمیم از پیش گرفته شده، بدیهی و روشن و پیش‌بینی ما نیز تعیین شدن وی از قبل بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه سلامی افزود: می‌شد، حدس زد با توجه به حضور حداکثری اصلاح‌طلبان در شورای شهر پنجم از نامزدهای مورد نظر طیف سیاسی خود را بر مصدر شهرداری بنشانند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کرمان با اشاره به صرف وقتی که به ارائه برنامه توسط کاندیدهای شهرداری و اظهار نظرات اعضای شورا در زمینه افراد شد، تصریح کرد: این جریان تماماً یک نمایش سیاسی فرمالیته, بهانه و برنامه‌ای برای سرگرم کردن رسانه‌ها، افکارعمومی و حتی برخی اعضای شورای شهر بود.

مقدم انتخاب وی را بسیار روشن دانست و ادامه داد: از نخست می‌دانستیم که شورایی که اکثراً اصلاح‌طلبان با سوابق اجرایی و سیاسی معلوم آن ‌را در دست دارند گزینه مورد نظرشان بر سام متمرکز شده و کاندید نهایی برای انتخاب است.

این کارشناس سیاسی با بیان انتظار خود از شورا خاطرنشان کرد: اینکه شورا در ابتدای کار درگیر سیاسی‌کاری شود، مورد انتظار نبود در حالی که آنان تعهد داده بودند سیاست را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ نکنند و دخیل ندهند شورای سیاسی به درد مردم و شهر نمی‌خورد و اگر درصدد باشند سیاسی‌کاری کنند انتظار حرکت مثمرثمری برای مردم نیز از آنان نمی‌توان داشت.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با اشاره به اینکه شورایی که مردم آن را انتخاب می‌کنند باید تمام هم و غم خود را بر حل مشکلات مردم بگذارد، خاطرنشان کرد: با اظهار تأسف عملکرد شورای پنجم در ابتدای کار و در انتخاب شهردار حکایت از آن دارد که تا پایان هم از این شورا انتظار کار و خدمتی به نفع مردم نباید داشت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اظهار تأسف از وجود سیاسی‌کاری در شهرداری عنوان کرد: شهرداری هم از این قاعده مستثنا نبوده است و توسط مدیریت قبلی درگیر سیاسی‌کاری شده که این وضعیت موجب نارضایتی برخی پرسنل و کارمندان شهرداری شده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان در زمینه انتخاب سام به‌عنوان شهردار جدید کرمان تصریح کرد: با توجه به عملکرد و سوابق گذشته وی چیزی که در ذهن از ایشان به جا مانده است جز سیاسی‌کاری و نداشتن عملکرد مطلوب چیز دیگری از وی نمی‌شناسم.

مقدم انتظار خود را از شورا جوانگرایی در انتخاب شهردار عنوان کرد و گفت: بر اساس ارزیابی بنده وی از توان اجرایی برای مدیریت شهرداری ناتوانند و اگر شورا درصدد است بر اساس شعارهای دولت تدبیر و امید عمل کند باید در جریان انتصاب خود موضوع جوانگرایی را لحاظ می‌کرد که با این انتخاب نشان داد که صرفاً جناح‌‌گرایی و سیاسی‌کاری مدنظر این شورا است و به کارآیی، توانمندنی، انقلابی بودن و سن و سال گزنه مورد انتخاب خود توجه چندانی ندارد.

این کارشناس سیاسی به ویژگی‌های شهردار کارآ اشاره و تصریح کرد: شورا باید فردی توانمند، انقلابی، جوان، انقلابی و متعهد را انتخاب می‌کرد، اما اگر قرار بود با این همه نشست و جلسه بازهم به همان انتخاب از پیش تعیین شده خود برسند بدون هرگونه وقت‌کشی و معطلی نام وی را اعلام می‌کردند.

مقدم اظهار کرد: اعضای شورای شهر باید به سوگندنامه‌ای که در آغاز کار به آن تعهد داده‌اند، پایبند باشند و از سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی جدا ًبپرهیزند و صرفاً برای خدمت به شهروندان کمر همت ببندند و برای پیشبرد بهتر امور به نظرات منتقدان و کارشناسان اهمیت دهند.

https://shoma-weekly.ir/Sb3AeQ