ورزش

انتخاب بازیکنان تیم ملی باید قانع کننده و شفاف باشد

اسامی ۲۸ بازیکن دعوت شده جهت حضور در اردوی تیم ملی در تهران و اتریش توسط کارلوس کی روش اعلام شد
مهدی یکتا- به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال اسامی ۲۸ بازیکن دعوت شده جهت حضور در اردوی تیم ملی در تهران و اتریش توسط کارلوس کی روش به شرح زیر اعلام شد: سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (پرسپولیس تهران)، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی (سپاهان اصفهان)، هاشم بیگزاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسروحیدری (استقلال تهران)، احمد آل نعمه (نفت تهران)، قاسم حدادی فر، محمدرضا خانزاده (ذوب آهن اصفهان)، کریم انصاری فرد (تراکتورسازی تبریز)، پژمان منتظری (الکویت)، رضا قوچاننژاد (چارلتون)، سوشا مکانی، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، جواد نکونام (الکویت)، علیرضا جهانبخش (نایمخن هلند)، اشکان دژاگه (فولام)، مهرداد بیت آشور (ونکوور) مسعود شجاعی (لاس پالماس)، دانیل داوری (اینتراخت برانشوایگ)، علیرضا حقیقی (کرویلا پرتغال)، سردار آزمون (روبین کازان).

هر چند ما به سلیقه «کارلوس کی روش» احترام میگذاریم، اما به هر حال این فهرست یکسری ابهامات و علامت سئوال به وجود آورده که در پی میآید؛

۱-خط زدن حامدلک و علیرضا بیرانوند جوان حق مسلم کارلوس کی روش است، اما نگه داشتن علیرضا حقیقی در لیست تیم ملی آن هم در شرایطی که نیم فصل در لیگ برتر ایران روی نیمکت ذخیرهها نشست و سپس در لیگ دسته دوم پرتغال گلهای فراوانی خورد، سئوالی است که امیدواریم جواب قانع کنندهای برای آن پیدا شود!

۲-در شایستگی اشکان دژاگه و رضا قوچاننژاد کوچکترین شکی وجود ندارد. اما مهرداد بیت آشور یکی از علامت سئوالهای بزرگ فهرست جدید است. بسیاری از کارشناسان معتقدند دعوت مجدد از این مدافع معمولی تیم ونکوور کانادا و نادیده گرفتن مدافعان راست لایقی مثل دریا غفوری و علی حمودی دهان کجی کیروش به لیگ برتر فوتبال ماست!

برخی نیز پا را فراتر نهاده و معتقدند نظیر مهرداد بیت آشور فراوان در لیگ دسته اول فوتبال ایران هم پیدا میشود. مدافعانی که نه در نفوذ و ارسال موفق هستند و نه در دفاع!

۳-خط خوردن پیام صادقیان هم خیلیها را به یاد جام جهانی ۲۰۰۶ و خط خوردن ایمان مبعلی درآستانه آن رقابتها انداخت! در حال حاضر باور عمومی حداقل پرسپولیسیها براین است که پیام صادقیان به خاطر تکل زدن روی پای کاپیتان تیم ملی خط خورد و اگر هم ما این موضوع را نمیپذیریم، اما تایید میکنیم این جوان مستعد و تکنیکی ستاره پرسپولیس در فصل گذشته بود. صادقیان میتوانست در جام جهانی هم عصای دست کی روش باشد و خلاء بازیکن فانتزی را پر کند اما چه میشود کرد که... بگذریم!

۴-دعوت از سه بازیکن سپاهان و نادیده گرفتن «امید ابراهیمی» یکی از با کیفیتترین هافبکهای حال حاضر فوتبال ایران هم از آن سئوالاتی است که فقط کی روش جواب آن را میداند. مگر خون حاج صفی و رحمان احمدی رنگینتر از ابراهیمی است؟ آنها هم به اردوی تیم ملی نرفتند ولی دعوت شدند در حالی که...

۵-به اعتقاد ما علی کریمی به رغم سن و سال بالا حداقل ۲۰ یا ۲۵ دقیقه میتوانست در هر بازی جام جهانی به مدد تیم ملی بیاید، اما با توجه به افت محسوس جادوگر از نظر بدنی نمیتوانیم روی این نظر خود اصرار بورزیم.

۶-در مورد عدم دعوت از سید مهدی رحمتی هم تمام و کمال حق را به کارلوس کی روش میدهیم. او یک مربی حرفهای است و خوب میداند تیم ملی جای ناز کردن نیست و خود رحمتی هم میداند خود کرده را تدبیر نیست!

۷- دیدن نام جوانانی چون مهدی شریفی، محمدرضا خانزاده، بختیار رحمانی، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش و به ویژه سردار آزمون باعث خوشحالی ما و اغلب اهالی فوتبال شد که سرمربی پرتغالی در کنار با تجربهها نیم نگاهی هم به بنزین سبز ایرانی دارد. امیدواریم این جوانان با درخشش در جام جهانی اسباب سرفرازی تیم ملی کشورمان را فراهم کنند. انشاءالله

https://shoma-weekly.ir/enTFzL