شهرستانها

انتخابات؛ فرصت تبلور اراده ملی

و عظمت و تعیین کنندگی یک ملت در عرصه انتخابات به وضوح تجلی پیدا میکند.

ذبیح اله رضائی
انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصتی تازه برای ملت، جهت متبلور ساختن اراده ملی است. اینکه یک ملت در برهه های گوناگون حیات سیاسی و اجتماعی خود چه مطالباتی پیدا می کند و انعکاس این خواسته در نظام کلان سیاسی چیست به خودی خود نشانگر بلوغ سیاسی مردم در یک اجتماع مترقی aاست.
 گذشته از شعارها و بدور از هیجان زدگی های کاذب باید پذیرفت که اقتدار و عظمت و تعیین کنندگی یک ملت در عرصه انتخابات به وضوح تجلی پیدا می کند. گامهای استوار مردم که با علاقه به تعیین سرنوشت خود پای صندوق های رأی می آیند و بدور از هرج و مرج و با نمایش خیره کنندگی شان، درک و شعور مدنی خود به مسئولان ووکلای خود، هشدار می دهند تا قدر حضور آنان را بدانند، نه تنها سنگینی بار مسئولیت آنها را سنگین تر می کند بلکه با آن دسته از مسئولین که آراء مردم را قدر نمی شناسند، اتمام حجت می نمایند.
بی دلیل نیست که در عرصه انتخابات است که چهره هایی که رشد بادکنکی داشته اند، حباب وار نابود می شوند و چهره هایی که درد واقعی مردم را دارند، از عمق ناشناختگی به اوج سربلندی و سرشناسی می رسند.
آنان که عادت کرده اند مردم را زینت المجالس خود می بینند و تنها در ایام انتخابات وبا بهره گیری از ترفندهای گوناگون سیاسی و با تکیه بر ثروت های باد آورده در صدد تحقیر مردم بر می آیند باید بدانند که در یک انتخابات واقعی نه تنها کالاهای بی مقدار آنها در بازار خریداری ندارد بلکه مجموع چند سال وکالت آنان به محک آزمایش در خواهد آمد و به سختی آزموده خواهد شد وای و دریغ بر آنان که بجای خدمت واقعی به مردم در صدد پرورش باند و رفیق و جناح و قومیت بوده اند و با خرج های بی حساب و کتاب بیت المال هم در منظر آرای عمومی مردود شده اند و هم رضای خدا را که منوط به رضای مردم است از دست داده اند پس فرصت انتخابات۱۲ اسفند ۹۰ را جدی بگیریم و با حضور گسترده خود میزان بالای بلوغ و آگاهی خود را به رخ جهانیان بکشیم.
• قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان گلستان

https://shoma-weekly.ir/V2TvfN