شهرستانها

انتخابات آزاد در ایران تا قبل از انقلاب مفهومی نداشت

دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی، انتخابات آزاد در ایران مفهومی نداشت وفقط در تنها ادر انتخابات مجلس به صورت نمایشی برگزار وموکلان به صورت کاملا انتصابی انتخاب و مردم حقیقتا در تعیین سرنوشت خود هیچ نقشی نداشتند. اما امروز به برکت انقلاب اسلامی خود مردم آزادنه سرنوشت خود را رقم میزنند.


دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ایران با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرت‌های بزرگ جهان داشت، تحولی سیاسی ـ مردمی به وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد.

غلام محمد طاهری در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: دهه مبارک فجر و و یوم الله 22 بهمن، یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران است، ملت غیور، عدالت‌خواه و ولایتمداری که در بهمن ماه سال 1357 به ندای حق‌طلبی فرزندی از سلاله پاک ائمه معصومین (ع) لبیک گفته و در قیامی عاشورایی، ضمن برچیدن بساط ظلم و جور تنها نظام اسلامی واقعی را با هدف زمینه‌سازی ظهور بقیه‌الله‌ الاعظم (عج) بر پا کرد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود، این رویداد بزرگ قرن، از یک سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر یکی از استوارترین رژیمهای وابسته را ریشه کن ساخت.

طاهری ادامه داد: در کشور ایران با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرت‌های بزرگ جهان داشت، تحولی سیاسی ـ مردمی به وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه ایمان به خدا ، روحانیت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) ، اتحاد و همبستگی اقشار مردم ، استقامت و پایداری در راه خدا و تحمل مشکلات را از عوامل پیروزی این انقلاب دانسته و با تاکید به حفظ انقلاب و راه شهدا اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ا ی را که همراه چراغ راه این انقلاب میباشد را لازم دانست.

وی با اشاره به انتخابات پیشرو گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی، انتخابات آزاد در ایران مفهومی نداشت وفقط در تنها ادر انتخابات مجلس به صورت نمایشی برگزار وموکلان به صورت کاملا انتصابی انتخاب و مردم حقیقتا در تعیین سرنوشت خود هیچ نقشی نداشتند. اما امروز به برکت انقلاب اسلامی خود مردم آزادنه سرنوشت خود را رقم میزنند.

طاهری با اشاره به موضوع انتخاب اصلح گفت: مردم هوشیار و همیشه در صحنه باید بدانند در گام اول حضور حداکثری در انتخابات خاری است به چشم دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی این انقلاب و قطعا این حضور میتواند در برنامه ریزی و شیطنت دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی تاثیر داشته باشد.

وی گفت: درگام دوم مردم باید شخصی را انتخاب کنند که معیارهای یک انسان وارسته ،متدین،انقلابی و مردمی را داشته باشد باید کسی انتخاب شود که تکلیفش خدمت صادقانه به مردم و حفظ نظام و انقلاب، خون شهدا و پیروی از ولی فقیه زمان باشد نه فردی که دنبال منافع شخصی و جناحی و وابستگی به بیگانگان مخصوصا شیطان بزرگ آمریکا باشد و رفع مشکلات کشور را در وابستگی به غرب بداند لذا اگر در انتخاب فرد اصلح دقت نکنیم و فردی نالایق را به مسند بنشانیم قطعا هم در این دنیا باید پاسخگو بود و هم در آن دنیا باید پاسخ خون شهدا و امام شهدا را داد.

https://shoma-weekly.ir/KL7OY5